Dôveruj celým srdcom Pánovi!

03.07.2019 15:25

„Dôveruj celým svojím srdcom Pánovi a nespoliehaj sa na svoj um!  Na všetkých svojich cestách mysli na neho a on ti bude rovnať chodníky.” (Príslovia 3, 5-6)

 

V každom človeku je prirodzená túžba po dobrom živote. V Biblii nám Boh na mnohých miestach ukazuje, že bez poslušnosti a dôvery k Nemu bude naše ľudské úsilie len márnym trápením a neprinesie do nášho života vytúžený pokoj. Písmo nás povzbudzuje: „Dôveruj celým svojím srdcom Pánovi a nespoliehaj sa na svoj um! Na všetkých svojich cestách mysli na neho a on ti bude rovnať chodníky.“ (Príslovia 3,5-6) Rob to, čo sa páči Bohu a nie svetu a On ti  bude „urovnávať chodníky“. Nespoliehaj sa na svoj um, ale pri všetkom, čo robíš myslí na Boha. „Priviaž si (moje prikázania) na hrdlo, napíš ich na tabuľu svojho srdca!  Takto si získaš obľubu a priazeň nevšednú pred Bohom i pred ľuďmi.“ (Príslovia 3, 3-4)

Nepripodobňuj sa tomuto svetu! Nech tvoje zmýšľanie nie je sústredené na svet  a vieru vo svoje schopnosti, lebo tým sa vzďaľuje tvoje srdce od Pána. Boh rád vypočuje  úprimné prosby každého, ak sú v súlade s Jeho vôľou.  „Ak budú dvaja z vás na zemi jednomyseľne prosiť o čokoľvek, dostanú to od môjho Otca, ktorý je na nebesiach. Lebo kde sú dvaja alebo traja zhromaždení v mojom mene, tam som ja medzi nimi.“ (Matúš 18, 19-20)

Dôvera a poslušnosť Bohu sa stane blaženosťou, ktorá prinesie do života kresťana vytúžený pokoj a požehnanie.

 

Pane, dôverujem Ti celým srdcom. Ďakujem za Ti za každý deň, v ktorom ma sprevádzaš, pomáhaš mi a držíš nado mnou svoju ochrannú ruku. Ďakujem Ti za každú vypočutú modlitbu, ktorá ma uisťuje o tom, že tebe sa oplatí vždy dôverovať. Amen