Kristus zomrel a vstal z mŕtvych

14.09.2021 20:13

„Otče, odpusť im, lebo nevedia, čo robia.“ (Lukáš 23, 34)

Vo filme „Červené rúcho“, je hlavným hrdinom Markus. Je pohanom a bol poslaný z Ríma do Jeruzalemu, ako veliteľ vojenskej stráže. On bol i pri Kristovej smrti. On vyhral i Kristove rúcho, o ktoré hádzali los. Voči Kristovi bol úplne ľahostajný. Z tejto ľahostajnosti ho prebrala až tma a zemetrasenie, ktoré nastalo pri Kristovej smrti. Až teraz pristúpil ku krížu a pozorne sa zahľadel do tváre zomierajúceho Krista. Vtedy, keď po Jeho smrti mu kopijou prebodol  bok i srdce, mu na ruku padla kvapka Kristovej krvi. Hneď si ju zotrel a napriek tomu ju stále cítil na svojej ruke. Odvtedy nemal vo svojej duši pokoj. Až sa stretol s apoštolom Petrom, ktorý mu ponúkol, aby išiel s ním. Jeho reakcia bola: „Nie, ja nemôžem, ja som veľký hriešnik. Ja som ukrižoval Krista a vyhral som aj Jeho rúcho.“ Vtedy mu Peter vyrozprával svoj vlastný príbeh a priznal sa ku svojmu trojnásobnému zapretiu Krista. Nakoniec dodal: „A Kristus mi všetko odpustil a On aj tebe odpustí.“ „Mne odpustí?“ Zamyslel sa Markus a vo svojich myšlienkach bol na Kalvárii. V jeho ušiach zneli Kristove slová: „Otče, odpusť im, lebo nevedia, čo robia.“ (Lukáš 23, 34) Až vtedy pochopil, že Ježiš sa vtedy modlil aj za neho. Nasledoval Petra a z pohana sa stal kresťan a nakoniec za Krista aj zomrel mučeníckou smrťou. Pri jeho smrti cisár Kaligula, ktorý ho dal umučiť povedal: „Choď si za tvojim Kristom do jeho kráľovstva!“ A On odišiel tak, ako lotor, ktorý bol ukrižovaný po Kristovej pravici.

Možno si myslíš, že ty nemáš podiel na Ježišovej smrti. Ako veľmi sa mýliš. Všetci ľudia sú hriešni (Rimanom 3,23). Všetci sme Ho svojimi hriechmi mučili a ukrižovali. Všetci sme boli voči Nemu ľahostajní. On za teba zomrel, ale ty máš pocit, že teba sa to netýka. I za teba Ježiš prosí Otca, aby ti odpustil tvoje hriechy a prestúpenia. Ty však musíš k Nemu prísť a pozvať Ho do svojho srdca. Jeho utrpenie, smrť i vzkriesenie sú dôkazom Jeho veľkej lásky ktorou ťa miluje. On zomrel, aby zničil tvoju duchovnú smrť, aby zmyl s teba tvoje hriechy a vstal z mŕtvych, aby ti daroval nový život, život večný. Uver dnes v túto Kristovu lásku a ďakuj Ježišovi za túto nezaslúženú milosť, lebo On zomrel a vstal z mŕtvych, aby si aj ty mohol žiť večne.

Pane Ježišu Kriste, viem, že si živý, že si vstal z mŕtvych a napriek tomu som ľahostajný a často Ťa vylučujem zo svojho života.  Ďakujem Ti za nezaslúženú milosť. Prosím, daj, aby Tvoja krv nebola za mňa nadarmo vyliata. Amen.