Nedaj sa diablom vydierať!

28.09.2021 20:22

„A ja im odpustím ich bezbožnosť a už nikdy si nespomeniem na ich hriechy.“ (Hebrejom 8,12)

Na farme bol malý chlapec na návšteve u svojich starých rodičov. Dostal prak, s ktorým sa mal hrať v lese. V lese však nikdy nedokázal zasiahnuť cieľ. Trochu odradený sa večer vracal domov. Keď tak kráčal, uvidel babičkinu kačicu. Bez rozmýšľania namieril prak a zasiahol kačicu rovno do hlavy a zabil ju. Bol z toho šokovaný a zarmútený. V panike ukryl jej mŕtve telo pod hromadu dreva. Jeho sestra Anička to všetko videla, ale vtedy nič nepovedala. Na druhý deň po obede babka povedala: „Anička, umyješ riad.“ Ona však povedala: „Babka, Janko mi povedal, že mi chce pomôcť v kuchyni. Potom mu pošepkala:„ Pamätáš si na tú kačicu? “A tak Janko umýval riad. Neskôr v ten deň sa dedko spýtal, či deti chcú ísť na ryby a babička odpovedala: „Prepáč, ale ja potrebujem Aničku, aby mi pomohla s večerou.“ Ona sa len usmiala a povedala: „To je v poriadku, pretože Janko mi povedal, že on chce dnes pomôcť s večerou.“ Znovu zašepkala: „Pamätáš si na tú kačicu?“ Anička sa teda vydala s dedkom na ryby a Janko zostal pomáhať! Po niekoľkých dňoch, keď Janko robil svoje aj sestrine práce, to však už nemohol ďalej vydržať. A tak prišiel k babke a priznal sa jej, že zabil kačicu. Babka ho objala a povedala mu: „Zlatko, ja viem. Stála som pri okne a to celé som videla, ale pretože ťa milujem, odpustila som ti. Len som premýšľala, ako dlho necháš Aničku, aby z teba robila otroka.

Čokoľvek v minulosti si urobil ... a diabol ti to stále vyhadzuje na očí (klamstvo, podvádzanie, dlhy, strach, zlozvyky, nenávisť, hnev, zatrpknutosť atď.), ... nech je to čokoľvek .... musíš vedieť, že Boh stál pri okne a to celé videl. On vidí celý tvoj život a chce,  aby si vedel, že ťa miluje a že ti odpustí, ak Mu to úprimne vyznáš. Je len zvedavý, ako dlho necháš diabla, aby z teba robil otroka. „Ak mu však vyznáme svoje hriechy, je verný a spravodlivý, aby nám odpustil naše hriechy a očistil nás od všetkej bezbožnosti.“ (1. Jána 1,9)

Na Bohu je úžasné to, že keď prosíme o odpustenie, nielenže nám odpustí, ale aj zabudne.

Bože, Ty si ma stvoril. Ty má poznáš, Ty vidíš keď sedím a kedy vstávam, vnímaš moje myšlienky z diaľky,  poznáš všetky moje cesty. Prosím, zmiluj sa nado mnou hriešnym. V mene Tvojho Syna Ježiša, ktorý vytrpel trest za moje hriechy. Amen.