Never hadovi!

03.10.2021 13:51

„No had  žene povedal: „Nie, určite nezomriete!“ (Genezis 3,4)

Muž bol vo svojej chatke a vonku bola strašná snehová búrka.  Zrazu začul slabé škrabanie na dvere. Otvoril ich a na prahu uvidel napoly zmrznutého štrkáča, ktorý ho prosil, aby ho pustil dnu z treskúcej zimy. Muž povedal hadovi: „Nenechám ťa vstúpiť! Si štrkáč a budeš ma hrýzť!“ „Nie, nebudem“, zasyčal had. „Len ma pusť a zohrej ma a ja budem tvojím priateľom na celý život.“ A tak vpustil muž hada dovnútra  a dokonca ho nechal ležať na svojej hrudi, aby sa zahrial. Keď bol had úplne v pohode, poštípal muža do krku. Ten, keď umieral, povedal: „Ale sľúbil si mi, že ma nebudeš hrýzť a budeš mojím priateľom na celý život.“ Had pokojne odpovedal: „Ale ty si vedel, že som had, keď si ma púšťal dovnútra.“

V knihe Zjavení je napísané, že veľký drak, starý had  sa volá diabol a satan a on  je zvodcom celého sveta. (Zjavenia 12,9) V knihe Genezis je zase had opísaný ako najľstivejší zo všetkých poľných zvierat, ktoré stvoril Boh. (Genezis 3,1) Apoštol Pavol vo svojom liste Korinťanom vyjadruje obavu: „Bojím sa však, aby sa vaše mysle neodvrátili od úprimnosti a čistoty voči Kristovi tak, ako zviedol had  Evu svojou ľstivosťou.“ (2.Korinťanom 11,3)

Never diablovi! Nepúšťaj ho do svojho vnútra, lebo jeho cieľom je zničiť ťa. Môže sa zjaviť v rôznych podobách a urobí všetko preto, aby ťa zviedol. Apoštol Peter nás napomína: „Buďte triezvi, bdejte! Váš protivník, diabol, obchádza ako revúci lev a hľadá, koho by zhltol.“ (1.Petra 5,8) Denne si čítaj Písmo, aby si vedel rozpoznať lož od pravdy lebo: „...sám satan sa tvári ako anjel svetla.“ (2. Korinťanom 11,14)  Ako inak chceš rozpoznať, čo je od Boha a čo je od diabla?

Ale keby sme my alebo aj anjel z neba zvestovali iné evanjelium namiesto toho, ktoré sme vám zvestovali — nech je prekliaty!“ (Galaťanom 1,8)

Pane Ježišu, Ty si nám zvestoval evanjelium spásy, radostnú zvesť o tom, že Ty si podľa Písma zomrel za hriechy ľudstva, že si bol pochovaný a na tretí deň si bol vzkriesený, aby všetci tí, ktorí v Teba uverili mohli večne žiť. Duchu Svätý, daj nám prežiť život v múdrosti, aby sme vedeli rozpoznať všetky úklady diabla, ktorými nás pokúša. Nech Božie Slovo bude kormidlom nášho života. V mene Ježiš. Amen.