Zachraňujúca milosť

21.10.2021 12:30

„Keby boli vaše hriechy ako šarlát, zbelejú sťa sneh, a keby boli červené ako purpur, budú ako vlna.“ (Izaiáš 1,18)

Mladá žena, ktorá viedla hriešny život, sa dostala do úplnej depresie a rozhodla sa spáchať samovraždu skokom do mora z vysokej skaly na piesočnatej pláži. Keď kráčala po pláži smerom ku skale, cítila, že by mala svoje hriechy napísať do piesku, skôr než ukončí svoj život. Posadila sa, napísala svoje hriechy do piesku a postavila sa, aby si ich prečítala. Ešte raz sa pozrela na prázdnu pláž a zrazu prišla silná vlna, ktorá úplne zmyla jej napísané hriechy. V tom momente si spomenula a uvedomila si silu Božieho odpustenia. Vyhľadala najbližší kostol, tam si kľakla na kolená, úprimne vyznávala Bohu svoje hriechy a prosila Ho o odpustenie, aj o to, aby jej dal silu viac nehrešiť. Začala nový život s pokojom v srdci a nádejou, že s Ježišom sa jej podarí zvíťaziť nad hriechom a odolať pokušeniam diabla. .

Keď nám Boh odpustí naše hriechy, vrhne ich do oceánu milosrdenstva, láskavosti, odpustenia a zabudnutia. Boží zákon nás usvedčuje z našich hriechov, ale apoštol Pavol nám pripomína: „Kde sa však rozmohol hriech, tam sa ešte väčšmi rozmohla milosť,  aby tak, ako zavládol hriech v smrti, aj milosť vládla skrze spravodlivosť k večnému životu skrze Ježiša Krista, nášho Pána.“ (Rimanom 5, 20-21) Skrze proroka Izaiáša k nám Boh hovorí: „Obmyte sa, očistite sa, odstráňte mi spred očí vaše zlé skutky; prestaňte robiť zlo.“ (Izaiáš 1,16) Žiadne úsilie človeka, náboženské obrady, slzy, ani množstvo modlitieb nestačia k tomu, aby nás očistili od hriechu, iba Božia milosť naplnená v Ježišovi Kristovi. Tak poď dnes k Nemu a vyznaj Mu svoje hriechy! A Boh Ti dáva prísľub: „Keby boli vaše hriechy ako šarlát, zbelejú sťa sneh, a keby boli červené ako purpur, budú ako vlna.“ (Izaiáš 1,18) 

Jediným  zmizíkom na ľudské hriechy je Kristova krv.

Bože, zmiluj sa nado mnou podľa svojej milosti! Pre svoje veľké milosrdenstvo zotri moje ťažké priestupky!  Dôkladne zo mňa zmy moju vinu, očisti ma od môjho hriechu!  Veď ja viem o svojich previneniach, svoj hriech mám stále na mysli.  Proti Tebe samému som zhrešil, urobil som, čo pokladáš za zlé.  Zbav ma hriechu yzopom a budem čistý, umy ma a budem belší ako sneh!  Daj mi počuť slová radosti a potešenia, nech zajasajú kosti, čo si zdrvil.  Zakry si tvár pred mojimi hriechmi a zotri všetky moje viny!  Stvor mi čisté srdce, Bože, obnov vo mne pevného ducha!  Neodvrhni ma od seba, neodnímaj mi svojho svätého ducha!  Vráť mi radosť z tvojej spásy a podopri ma duchom poslušnosti! Amen.