Božia vôľa

29.04.2019 20:11

„A nepripodobňujte sa tomuto svetu, ale premeňte sa obnovením mysle, aby ste vedeli rozpoznať, čo je vôľa Božia, totiž, čo je dobré, milé a dokonalé.“ (Rimanom 12,2)

 

Veľa kresťanov si príliš rýchlo vysvetľuje udalosti svojho života ako Božiu vôľu. Aj keď niekedy by bolo rozumnejšie sa opýtať: „Pane, čo mi týmto chceš povedať?“  V skutočnosti, ak chceš poznať Božiu vôľu vo svojom živote, tak musíš najprv poznať Boha. Ruku na srdce - poznáš Ho? Vieš, čo znamená každý deň si oddeliť pre Neho čas? Vieš, čo to znamená rozprávať sa s Ním  „len tak“, bez toho, aby si Ho o niečo žiadal?  Necháš Ho každý deň hovoriť k tebe prostredníctvom svojho Slova? 

 

Ak Ho ešte nepoznáš, potom je prvoradé, aby si sa s Ním zoznámil. Iba vtedy, keď s Ním nadviažeš osobný vzťah, môžeš správne porozumieť Jeho vedeniu a budeš mať dokonca schopnosť podriadiť sa. Boh dá každému veriacemu človeku, ktorý Ho o to poprosí svojho Ducha, ktorý „ho naučí všetkému“ (Ján 14,26). Skrze Neho Boh zjavuje tým, ktorí Mu patria, svoje zámery v ich životoch. „Na všetkých svojich cestách myslí na neho a on ti bude rovnať chodníky (Príslovia 3,6)“.

 

Pokiaľ si príliš zamestnaný svojimi vlastnými plánmi a zámermi, tak sa nemôžeš stať nástrojom božského života, ani udalosti v tvojom  živote nemusia byť podľa Božej vôle.

 

Pane, prijmi celú moju slobodu. Všetko, čím som, aj to čo vlastním je od Teba. Nakladaj s tým podľa svojej vôle. Daj mi len svoju lásku a milosť, lebo to mi stačí. Amen