Hľadajme to, čo nás spája!

08.05.2019 18:02

„Kto plní vôľu Božiu, je môj brat.“ (Marek 3,35)

 

Mnoho zanietených kresťanov sa horlivo usiluje „evanjelizovať“ všetkých ľudí okolo seba, aj tých, ktorí patria do iných kresťanských denominácií.  Mnoho raz to vyzerá tak, ako keby iba oni mali kľúč k nebu a ostatných považujú za nič. Raz jeden mladý učiteľ povedal takému zapálenému „evanjelistovi: „Obdivujem vašu horlivosť, nadšenie a zápal, ale odoberte sa radšej za ateistami. Oni Boha nepoznajú, ja áno. Je zbytočné tankovať benzín do plnej nádrže. Tak je to so mnou."

Pán Ježiš hovorí: „Kto plní vôľu Božiu, je môj brat“ (Marek 3,35). Tieto slová sú odpoveďou tým, čo hľadali Ježiša. Nie je tu riešená otázka náboženskej príslušnosti. Ježiša nachádzame vtedy, keď sa naša činnosť zhoduje s vôľou Božou. Nie čo ja chcem, čo mne vyhovuje, čo sa mne páči, ale čo chce Boh. S vedomím toho, že plniť vôľu Božiu stojí námahu, čas a vyžaduje si to veľa trpezlivosti.

Vo svete je plno ateistov, ktorí potrebujú počuť Boží hlas. A kresťania sa hrajú každý na „svojom piesočku“ a hádajú sa, či je ten alebo ten najlepší. Namiesto toho, aby spojili svoje sily a spoločným úsilím pomohli nájsť strateným cestu záchrany. „Vôbec mi nerobí starosti, že ma nazývajú pápežencom alebo protestantom, zarmucuje ma však, že si pohan. Faktom totiž je, že celosvetová pobožnosť protestantov aj katolíkov nie je nič iné ako kultivované pohanstvo.“ (John Wesley)

 

Pane, prosíme Ťa o dobré vzťahy medzi kresťanmi rôzneho vierovyznania, nech ich vidíme ako svojich bratov. Prosíme za naše rodiny, manželstvá, deti a mládež, za všetkých tých, ktorí Ťa ešte nepoznajú a ani Ťa nehľadajú. Pane, zmiluj sa nad nimi, dotkni sa ich sŕdc, uzdrav ich zrak, pomôž im nájsť novú cestu, vybrať si novú budúcnosť, lebo len Ty  Kriste si naša pomoc, naša záchrana i naša spása. Amen