Je pre teba modlitba rezervou alebo GPS?

09.12.2018 14:13

„Ak ma budete prosiť o niečo v mojom mene, ja to urobím.“  (Ján 14,14)

 

Pre mnohých ľudí predstavuje modlitba niečo ako rezervné koleso. Umiestnia ho vo svojom batožinovom priestore a väčšinu času si naňho vôbec nespomenú. Ale je tam, keď ho budú potrebovať. V takom prípade otvoria batožinový priestor a spoľahnú sa na to, že náhradné koleso im pomôže v núdzovej situácii.

Jeden vojak v zákopoch, zatiaľ čo vybuchovali granáty, sa takto modlil: „Milý Bože, dvadsať rokov som ťa neobťažoval. Vyveď ma odtiaľto živého a ja ti sľubujem, že ďalších dvadsať rokov ťa nechám na pokoji." Modlitba bola pre neho niečo úplne iné ako prežívaná súčasnosť.  Pre neho bola modlitba iba rezervným kolesom.

Avšak pre kresťanov je modlitba GPS. Nie diskrétne zastrčené niekde v odkladacej skrinke a sotva kedy používané, ale napojené a vždy na očiach. Na neznámom mieste je úplne nenahraditeľné, navádza nás do správneho  jazdného pruhu a pomáha nám zostať na správnej ceste. Ak je  modlitba pre teba GPS , tak vedie tvoj život správnym smerom a dovedie ťa bezpečne do cieľa.

 

Pane, ďakujem Ti za dar modlitby, za veľkú výsadu, ktorá nám prináša pravú radosť srdca a potešenie duše, bez ktorej nemôžeme žiť. Amen