Ži podľa Božích prikázaní!

01.07.2019 17:46

„Preto odhoďte všetku nečistotu a nánosy zloby a v tichosti prijímajte zasiate slovo, ktoré má moc spasiť vaše duše.  Buďte uskutočňovateľmi slova, nielen poslucháčmi, ktorí klamú sami seba.“ (Jakuba 1,21-22)

 

Boh prikazuje veriacemu, aby odložil všetku hriešnu nečistotu, ktorá sa šíri v skazenej a prevrátenej spoločnosti a ktorá sa usiluje mať vplyv na neho a jeho rodinu. Táto nečistota poškvrňuje dušu a ducha človeka a ničí jeho život. „Syn môj, dodržiavaj prikázania svojho otca a neopúšťaj poučenie svojej matky! ...Prikázanie je totiž lampou, poučenie svetlom, výčitky pri výchove sú cestou života.“ (Príslovia 6,20...23)

Kresťan musí brať svätosť a spravodlivosť vážne. Nesmie dovoliť akejkoľvek mravnej špine vstúpiť do svojho života, či do svojho domu v podobe nečistého spôsobu reči, oplzlosti cez internet, televíziu...,lebo tým zarmucuje  Ducha Svätého a porušuje Bohom dané sväté normy. „Nech vás nik nezvedie prázdnymi rečami, lebo za to prichádza Boží hnev na neposlušných synov...“ (Efežanom 5,6-7)

Sloboda nám dáva robiť to, čo sa páči Bohu, a nie nám.

 

Pane, ďakujem Ti, že stojíš pri dverách môjho srdca a klopeš: čakáš, aby som Ti otvoril svoje srdce. Ďakujem Ti, že vojdeš a že budeš so mnou prežívať dôverný vzťah a ja s Tebou. Pane, ja Ťa milujem a chcem zachovávať Tvoje prikázania. Pomôž mi, prosím, v konkrétnych okolnostiach vyslobodiť sa zo zajatia sveta, svetských záujmov, názorov a dávať na prvé miesto, do centra svojho zmýšľania Teba.  Duchu Svätý, pomôž mi, prosím, hľadať Božiu spravodlivú lásku, Boží pokoj a radosť v Tebe. Nech Božie záujmy, Božie slová a Tvoje vnuknutia, sú pre mňa najdôležitejšie. Daj mi silu, prosím, podľa nich žiť. Amen