Sloboda v Kristovi

18.01.2019 09:02

Až keď vás Syn vyslobodí, budete naozaj slobodní.“  (Ján 8,36)

 

Jedna rozprávka z Blízkeho Východu hovorí o tom, že jedného dňa chudobný sedliak dobehol ku svätému mužovi, ktorý  oddychoval v tôni veľkého stromu. „Kameň, kameň, daj mi kameň!” kričal. „Aký kameň?” spýtal sa svätý človek. „V noci sa mi prisnilo, že stretnem človeka, ktorý mi dá drahý kameň. Ten kameň ma urobí bohatým. A to navždy.” Odpovedal. Svätý človek siahol za taškou. Začal sa v nej prehŕňať a po krátkom čase vybral z tašky drahý kameň. „Mal si na mysli tento kameň?“ opýtal sa a podal mu ho. „Našiel som ho na ceste pred určitým časom. Pravdaže ti ho dám.” Sedliak s údivom obdivoval drahý kameň. Bol to diamant. Najkrajší aký doteraz videl. Hádam najkrajší na celom svete! Zobral si ho a odišiel. V tú noc sedliak prebdel na svojej posteli, nedokázal zaspať. Nemohol spať ani nasledovné noci. Nakoniec, znovu prišiel za svätým človekom a povedal: „Tu máš svoj drahý kameň, a daj mi to, čo ti umožnilo, aby si sa takého kameňa tak ľahko zriekol!”

„Sloboda je možnosť zrieknuť sa” - povedal svätý človek.

Možno aj ty vlastníš niečo, čo ti nedá spokojne spať. Niečo, čoho si otrokom a nevieš ako sa toho zbaviť. Chceš byť od toho oslobodený? Neži už ďalej v otroctve, ale poď ku Kristovi! Iba On ti môže dať skutočnú slobodu. „Až keď vás Syn vyslobodí, budete naozaj slobodní.“ (Ján 8,36)

 

 

Drahý Pane, tam kde je Tvoj Duch, tam je sloboda. Prosíme Ťa, osloboď nás od všetkých závislosti, ktoré nám spôsobujú trápenia. Osloboď nás od hriešnych túžob, závislosti na majetku, od túžob po márnostiach, od lásky k peniazom a materiálnym veciam. Pane Ježišu, daj spoznať skutočnú slobodu a daj nám silu zrieknuť sa všetkého, čo nás ťaží a čo nám bráni prísť k Tebe, aby sme mohli zažiť, čo znamená byť v Tebe naozaj slobodní. Amen