Uč sa pokore!

30.04.2019 09:14

Pane Ježišu, celý pozemský život, bol životom pokory. Nauč aj mňa v pokore vidieť iných vidieť väčších od seba. Aby so Ťa oslávil tým, že dám prednosť iným. Amen

 

„A ty žiadaš veľké veci! Nežiadaj ich!“ (Jeremiáš 45,5)

 

Jedna stará kresťanka, ktorá verne slúžila svojmu Pánovi, bola pripútaná na lôžko a trápil ju neustály kašeľ. Jednému z návštevníkov pokojne vysvetlila: „Vidíte, keď som bola mladšia, Pán mi hovoril: ‚Betty, urob toto, Betty, urob tamto‘ a ja som to robila, ako som najlepšie vedela. Dnes mi Pán hovorí: ‚Betty, ostaň v posteli s kašľom‘... “

 

Čo bolo pre túto ženu dôležité - robiť to, čo od nej Pán žiadal. To, čo si Pán od nás žiada je, aby Mu patrilo prvé miesto v našom srdci. Jeho túžbou je, aby sme sa Ho naučili poznať ako „Priateľa, ktorý miluje v každom čase“ (Príslovia 17,17).

 

Si ochotný slúžiť Pánovi vykonávaním skromných úloh, robením práce, ktorú si väčšina nevšimne, no Pán áno?

 

Pane Ježišu, keď iní majú viac úspechu ako ja, - daj mi milosť prijať to v pokoji. Keď sú iní viac prijímaní ako ja, - daj mi milosť prijať to v pokoji. Keď sú iní uprednostňovaní predo mnou, - daj mi milosť prijať to v pokoji. Keď iní v očiach blížnych viac rastú, ja však v ich očiach klesám, - daj mi milosť prijať to v pokoji. Keď iných chvália, na mňa však zabúdajú,- daj mi milosť prijať to v pokoji. Pane, nebeský Otče, Ty vypočúvaš malých a chudobných a miluješ pokorných, daruj mi milosť, aby som sa stal malým vo svojich vlastných očiach, aby som Ti tak o to lepšie slúžil a o to viac sa Ti páčil. Skrze Ježiša Krista, nášho Pána. Amen