Akú čapicu nosíš?

24.09.2021 14:09

„Blahoslavený, kto je chlieb v kráľovstve Božom!“ (Lukáš 14,16)

Jeden poučný príbeh, hovorí o Jeanovi, anglickom lordovi, ktorý mal na svojom zámku náramne smiešneho šaša. Kúpil mu šašovskú čapicu s hrkálkami a keď mu ju dával na hlavu, povedal mu: „Nos túto čiapku na znamenie, že si blázon. Nedávaj ju nikomu, iba ak by si našiel niekoho, kto by bol väčší blázon ako si ty. Po rokoch, keď lord umieral, lúčil sa s rodinou, priateľmi i šašom, ktorý sa ho opýtal: Kam ideš, pane? - Neviem.  A čo si berieš zo sebou na cestu? - Nič. Odpovedá jeho pán, ktorý celý svoj život prežil daromne. Nič? - čuduje sa blázon. Dal  si dole z hlavy čiapku, nasadil ju pánovi na hlavu a povedal: „Dnes som našiel človeka, ktorý je väčší blázon ako som ja.“

Polož si aj ty otázky: Kam idem? A čo si beriem na cestu? Dostal si pozvánku. Sám Pán Ježiš ťa dnes pozval na svoju hostinu. Či prijmeš toto Jeho pozvanie, záleží len a len od teba. Nebuď bláznom bez cieľa. Hľadaj to, čo je hore, kde Kristus sedí na pravici Božej. Mysli na to, čo je hore, a nie na to, čo je na zemi. (Kolosanom 3, 1-2 ) Ježiš od teba nečaká nijaké dary, chce od teba iba jedno - aby si Mu odovzdal svoje hriechy a ešte ťa chce aj obdarovať.

„Blahoslavený, kto bude jesť chlieb v Božom kráľovstve.“ (Lukáš 14, 15)  - nech sú ti tieto slová výzvou, nech ťa to vedie k modlitbe a nech z tvojich úst vychádzajú slová:  „Príď Pane Ježišu.“ Aby si s vierou mohol vstúpiť do Božieho kráľovstva.

Pane, Bože môj, Tebe buď česť, chvála i sláva!  Daj mi počuť Tvoj hlas, ktorým ma dnes pozývaš k sebe, aby som nepremeškal účasť na Tvojej slávnej nebeskej hostine, lebo blahoslavený bude, kto bude jesť chlieb v Tvojom kráľovstve. Veď moje kroky a neustále mi pripomínaj, že najprv mám hľadať Božie kráľovstvo a potom mi bude všetko ostatné pridané. Otvor mi uši, aby som starosťami života o to, čo budem jesť, alebo čo budem piť nenahneval Pána domu. Daj do môjho srdca túžbu po nebeskom domove, po stretnutí s Tebou Pane Ježišu v dome Tvojho Otca. Amen.