Bezhraničná láska

04.10.2021 19:11

„Nikto nemá väčšej lásky ako ten, čo svoj život kladie za svojich priateľov.“ (Ján 15, 13)

Indický kresťanský misionár Sadhu Sundar Singh (1889-1929) kráčal po lesnej ceste. Videl obhorené stromy spálené lesným požiarom. Keď sa tak rozhliadol po spálenom lese, našiel tam ohorené telo veľkého vtáka. Sádhu bol zvedavý, prečo vták neodletel do bezpečia, ale ostal v horiacom lese. Palicou sa dotkol zuhoľnateného tela, to sa prevrátilo na bok a odhalilo dve krásne mladé vtáčatá, ktorým oheň neublížil. Vtáčiky otvárali svoje malé zobáčiky, akoby keby prosili o potravu. Bola to tá najlepšia ukážka vznešenej lásky a najvyššej obete. Matka vtáčat sa ponáhľala na miesto nebezpečenstva a v letela do zúrivého ohňa, aby zachránila svoje mláďatá. Napriek svojmu úprimnému úsiliu ich nedokázala odniesť na bezpečné miesto. Urobila teda posledný pokus o ich záchranu. Mladé vtáky pevne zakryla vlastným telom. Sama pritom zahynula, ale oni ostali nažive a boli zachránené.  Môže byť lepší príklad obetavej bezhraničnej lásky? 

Sadhu tento príbeh rozprával vždy, keď kázal o nekonečnej láske Ježiša, ktorý zomrel na kríži, aby každého z nás zachránil pred ohňom hriechu. Život je to najcennejšie, čo mámeKeď je niekto ochotný položiť svoj život za svojich priateľov, ukazuje to maximálnu mieru lásky. „Nikto nemá väčšej lásky ako ten, čo svoj život kladie za svojich priateľov.“ (Ján 15, 13) Prípady, ak niekto položí život za svojich priateľov sú vo svete vzácne. Ježišova láska je bez hraníc, veď On bol ochotný zomrieť aj za svojich nepriateľov. Veľkosť takejto lásky nikdy nedokážeme našim ľudským rozumom pochopiť. Zomrieť za bezbožný svet, to nám ukazuje na rozsah bezhraničnej Božej lásky. Pán Ježiš pozýva   do takejto lásky každého z nás. Bez Neho to nikdy nedokážeme, ale ak Kristus bude prebývať v nás, potom môžeme odrážať Jeho lásku a milovať ostatných tak, ako On miluje nás. Až potom môže  Jeho láska prúdiť do nás a cez nás k ďalším ľuďom bez ohľadu na to, či si tú lásku zaslúžia alebo nezaslúžia.

Milujme, slúžme si a ctime si Boha, ktorý obetoval Svojho vlastného Syna, aby všetci, ktorí „v neho veria, nezahynuli, ale mali večný život“ (Ján 3,16).

Nebeský Otče, ukázal si mi tu najväčšiu lásku, aká môže existovať. Poslal si Svojho Syna Ježiša na zem, aby zaplatil výkupné za môj hriech. Ďakujem Ti, že si mi otvoril duchovné oči, aby som mohol spoznať, že neexistuje žiadna väčšia láska ako Ježiš, ktorý položil Svoj život za mňa, hriešnika. Pane Ježišu, vstúp do môjho srdca, premieňaj ma Svojou láskou a nauč ma milovať ostatných tak, ako miluješ Ty mňa. Daj mi odvahu pevne zostať na Tvojom Slove a  nezaprieť Ťa, aj keby ma to malo stať život.  Amen.