Boh je našou nádejou

21.12.2019 09:10

„Ja však chcem hľadieť na Hospodina, čakať budem na Boha svojej spásy. Môj Boh ma vypočuje" (Michaiáš 7,7).

 

Čo si vyžaduje zachovanie nádeje v ťažkých časoch?

Pohľad na Boha, čakanie, modlitby a pripomenutie. Micheáša zarmútilo, že sa Izrael odvrátil od Boha. On sa však  zameral na pravú nádej: „Ja však chcem hľadieť na Hospodina, čakať budem na Boha svojej spásy. Môj Boh ma vypočuje"(Michaiáš 7,7)

Aj prorok Izaiáš nás povzbudzuje, aby sme sa nebáli ľudskej potupy, lebo naša nádej, vyslobodenie a spása je u Boha: „Zdvihnite oči k nebesiam a pozrite dolu na zem. Veď nebo sa ako dym rozplynie a zem sa sťa odev rozpadne. Jej obyvatelia pomrú podobne, moje spasenie však potrvá naveky a moja pravda nezanikne“ (Izaiáš 51,6).... Ja, ja som to, čo vás poteším. Kto si, že sa bojíš človeka, čo zomrie, a syna ľudského, čo zhynie ako tráva?“ (Izaiáš 51,12)

Boh počuje naše volanie, aj keď sú okolnosti zdrvujúce. V daných chvíľach je našou stratégiou - jedinou stratégiou, ktorá nám pomôže obstáť v životných búrkach - pridŕžanie sa Hospodina a konanie podľa nádeje na Neho.

 

Otče, zasľúbil si, že zakotvíš naše srdcia, keď sa okolnosti budú zdať odradzujúce. Pomôž nám volať na Teba vo viere a nádeji s dôverou, že počuješ výkriky našich sŕdc. Amen