Si svetlom pre ľudí?

28.03.2013 10:16

Vy ste svetlo sveta. Mesto postavené na návrší sa nedá ukryť.  Ani lampu nezažnú a nepostavia pod mericu, ale na svietnik, aby svietila všetkým, čo sú v dome.  Nech tak svieti vaše svetlo pred ľuďmi, aby videli vaše dobré skutky a oslavovali vášho Otca, ktorý je na nebesiach. (Matúš 5,14-16)

 

Ak si kresťan, je tvojou povinnosťou pretvárať temnotu sveta vo svetlo. Nenariekaj nad temnom vo svete, hľaď radšej rozsvietiť Kristove svetlo! Každé malé svetielko je viac než mnoho tmy. Ak sa staneš slepému okom, hluchému uchom, chromému nohou, budeš sám sebe jasným svetlom. Tvoj úsmev sa stane slnkom, ktoré bude svietiť aj  hriať príjemným teplom. Nechaj svetlo radosti a veselosti horieť vo svojom srdci a chráň ho vo svojej duši. Božie svetlo a Božia láska v ľuďoch dokáže zmeniť svet. Slnko nesvieti, aby kvety kvitli, ale kvety kvitnú, pretože svieti slnko. Kvet sa neotvára kliešťami, ale slnečným svetlom.

 

Nazývaš ma Svetlom, hľaď na mňa teda. Nazývaš ma Majstrom, pýtaj sa ma teda. Nazývaš ma Cestou, nasleduj ma teda. Nazývaš ma Životom, hľadaj ma teda. Nazývaš ma Večným, dôveruj mi teda. Nazývaš ma Milosrdným, dúfaj teda vo mňa. Nazývaš ma Všemohúcim, slúž mi teda. Nazývaš ma Spravodlivým, obávaj sa ma teda. Nazývaš ma Láskou, poď za mnou ďalej, veď kto ma miluje, ten to všetko vykonal. Amen