Nad zlato vzácnejšia kniha

08.03.2019 10:46

„Tvoj výrok je dokonale vyskúšaný v ohni a tvoj sluha ho miluje.“  ( Žalm 119, 140)

 

Vieš si predstaviť, ako by si sa cítil poctený, keby si bol pozvaný na súkromnú audienciu k prezidentovi alebo predsedovi vlády? Je veľmi nepravdepodobné, že by si povedal: „Ospravedlňujem sa, ale nemôžem prísť, som príliš zaneprázdnený.“ Nie, pristupoval by si k tomu s plnou vážnosťou a úctou. Slušne by si sa obliekol a plne by si dodržiaval protokol. Mal by si dobrý pocit z toho ako veľmi si poctený.

 

Toľko predstava a poďme k realite. Každý deň môžeš mať súkromnú audienciu u Kráľa kráľov. Ako je to možné dosiahnuť? Prostredníctvom Božieho Slova. Neznámy básnik napísal: „Nevadí, že obal je odretý a stránky potrhané, ani že niektoré miesta nesú stopy sĺz. Nad zlato vzácnejšia je táto stará ohmataná kniha, ktorá dokáže rozbiť a rozptýliť moje obavy. Keď s modlitbou pozerám do tejto vzácnej knihy, keď moje oči hltajú stránky, ktoré sú predo mnou, nachádzam toľko dôkazov o láske Otca, ktorý je na nebesiach, ktorý mi je najbližší a najdrahší! Táto stará kniha je mojím sprievodcom, je to priateľ po mojom boku, ktorý rozjasňuje a prežaruje moju cestu. Každé zasľúbenie, ktoré nachádzam, upokojuje a teší moju myseľ, keď ho čítam a načúvam mu.“

 

Kráľ  Dávid povedal: „Zákon tvojich úst je mi drahší ako tisíc hrivien zlata alebo striebra“ (Žalm 119, 72)

 

Bože, žehnaj mi! Aby som dobre žil a Tvoje slová zachoval. Otvor mi oči, aby som videl divy Tvojho zákona. Tebe som vyjavil svoje cesty a Ty si ma vypočul; pouč ma o svojich prikázaniach a veď ma po svojich chodníkoch. Amen