Dobrý pastier

01.10.2021 10:57

„Ja som dobrý pastier. Poznám svoje a moje poznajú mňa.“ (Ján 10,14)

V jednej indiánskej dedine mal pastier svoju koziu farmu s viac ako stovkou kôz. S láskou sa o ne staral a kozy ho zbožňovali. Keď na nich zavolal, oni rozpoznali jeho hlas, pribehli k nemu a obklopili ho. On ich kŕmil  dobrotami  a keď sa akákoľvek koza zranila, so súcitom jej ošetroval rany.

Jedného dňa musel ísť farmár do mesta kúpiť nejaké veci na farmu. Nakŕmil kozy, zamkol bránu a odišiel do mesta. Keď sa vrátil, bol šokovaný. Zistil, že dvere farmy sú otvorené. Veľmi sa ponáhľal na farmu a s hrôzou zistil, že mu chýbajú všetky kozy. Očividne sa nejaký zlodej vkradol na farmu a ukradol celé jeho stádo. Vybehol z farmy a pýtal sa dedinčanov, či nevideli jeho stratené kozy.  No nikto mu nevedel pomôcť. Prišiel na cestu spájajúcu dedinu s mestom a všetkých okolo sa vypytoval na svoje stratené kozy.  Až mu jeden človek povedal, že videl kamión plný kôz, ako ide z dediny smerom k mestu. 

Farmár o tom ihneď informoval políciu a ponáhľal sa do mesta. Kamión plný kôz bol zaparkovaný neďaleko hotela. Vodič a jeho asistenti tam večerali. Farmár sa spýtal šoféra na kozy v aute, ten však tvrdil, že tieto kozy sú jeho. Za krátky čas  tam dorazila aj polícia. Tá vodiča vypočula, ale on stále tvrdil, že kozy v aute sú jeho vlastné. Vodič sa opýtal majiteľa stratených kôz, či má nejaký dôkaz o tom, že kozy patria jemu.  Farmár smelo povedal vodičovi a polícii: „Moje kozy rozpoznávajú mňa a môj hlas. Zavolám na nich a ak zareagujú tak, že pribehnú ku mne, môžete si byť istí, že tie sú moje.“  Všetci súhlasili a pohli sa smerom ku kamiónu. Polícia vyzvala vodiča, aby otvoril dvere na návese auta. Farmár  zavolal na svoje stádo hlasným, no láskyplným tónom. Zrazu všetky kozy vyskočili z kamióna a rozbehli sa k nemu. Obkľúčili ho a on ich láskyplne potľapkal. 

Polícia zatkla zlodejov a farmára  s jeho kozami pustila, aby si ich odviedol späť na svoju farmu. Všetci dedinčania oslavovali víťazstvo a radostne sa vrátili do svojej dediny.

Zlý to pastier, ktorého vlci chvália.

Pane Ježišu, Ty si dobrý pastier, ktorý miluješ a poznáš každú jednu svoju ovečku a ona Ťa počúva  a nasleduje. Nikto Ti Tvoje ovečky nemôže vziať, lebo Ty si ochotný za nich položiť Svoj život a dáš im večný život a oni nezahynú. Ďakujeme Ti za lásku, ktorou miluješ tých, ktorí Ťa nasledujú. Amen.