Dôveruj Bohu!

20.03.2019 22:51

aby vám vaša vyskúšaná viera, omnoho vzácnejšia ako pominuteľné zlato, ktoré sa tiež skúša ohňom, bola na chválu, slávu a česť vtedy, keď sa zjaví Ježiš Kristus.  (1.Petra 1,7)

 

V  mestečku  vo  výške  striech  budov  istý  povrazolezec  predvádzal  svoje krkolomné  kúsky.  Artista  tlačil  po  lane  fúrik  z jednej  strany  ulice  na  druhú. Diváci  ho  obdivovali  a nadšene  mu  tlieskali.  Po  niekoľkých  číslach  sa  artista ľudí nahlas opýtal: „Veríte mi, že sa s týmto fúrikom na lane otočím a vrátim sa na  druhý  koniec  ulice?“  Ľudia  ohúrení  predchádzajúcimi  kúskami  nadšene kričali: „Samozrejme, veríme, ukážte nám to!“ A znova zožal veľký potlesk. Ale artista pokračoval: “Ak mi teda tak veríte, ktorý z vás sa odváži prísť sem hore, sadnúť  si  do  tohto  fúrika  a nechá  sa  previesť  na  druhú  stranu  ulice?“  Medzi divákmi  odrazu  nastalo  veľké  ticho  a stupňovalo  sa  napätie.  Umelec  uprene hľadel medzi divákov a hľadal ochotníka. Tu zrazu, kdesi spomedzi ľudí vybehol malý chlapček a kričal: „Jáá, ja sa chcem previesť po lane“ a už sa aj štveral hore  k povrazolezcovi.  Diváci  s napätím  sledovali  toto  smelé  predstavenie. Čakali, ako to všetko dopadne. Keď sa obaja úspešne dostali na druhú stranu a chlapec zišiel dolu, ľudia sa ho zvedavo pýtali: „Ako to, že si sa nebál, veď si mohol spadnúť...“  Ale chlapec spokojne odvetil: „A prečo by som sa mal báť, veď ten artista, to je môj otec.“

Tento malý chlapec svojmu otcovi nielen veril, ale svoju vieru pokojne potvrdil svojím úprimným zmýšľaním a smelým činom. Nech nás to posilní, aby sme aj my zmýšľali a konali podobne. Naša viera by nemala byť len povrchná, prejavovaná iba navonok, ale má nás viesť k upriameniu srdca na Boha, k obráteniu zmýšľania a k bezhraničnej dôvere v Boha. A nebojme sa veriť Bohu naplno. Nebojme sa konať podľa svojej viery, pretože Boh je náš Otec a On je s nami až do skončenia sveta.

 

Áno, Bože, verím Ti! Verím Ti, Ježišu! A idem s Tebou! Púšťam sa do tohto úžasného dobrodružstva, ktoré pre mňa máš, hoci o ňom neviem vôbec nič. Nevie, čo ma čaká, ale viem, že pôjdeš so mnou! Ty ma veď, Pane, úplne Ti dôverujem! Amen