Vidíme, a tak váš hriech ostáva

08.02.2019 19:47

„Keby ste boli slepí, nemali by ste hriech. Vy však hovoríte: »Vidíme.« A tak váš hriech ostáva" (Ján 9,41).

 

Hriech je na počiatku každého zla, ktoré trápi svet. Ale ešte väčším zlom je nepriznať si ho. Pán Ježiš tvrdo vyčítal farizejom, ktorí nevideli svoje hriechy v ktorých žili, že by im bolo lepšie, keby boli slepí. Ak by boli slepí a nepoznali by zákon, nemali by hriechu. Vy však hovoríte „vidíme“, tvrdo im vyčíta Ježiš a tieto slová platia dodnes pre všetkých, ktorí si o sebe myslia, že nemajú hriechy a preto nepotrebujú ani spásu. A pre tých platí aj: „A tak váš hriech ostáva" (Ján 9,41).

Tak ako kedysi, keď si márnotratný syn uvedomil svoju chybu a rozhodol sa vrátiť k otcovi, aby spoznal jeho lásku, rovnako aj od nás Boh očakáva, že si uznáme svoj hriech.  V pokore, bez ospravedlňovania a výhovoriek, musíme prísť k Otcovi, aby nám mohol vo svojej veľkej láske odpustiť. Čaká, aby sme Mu jednoducho povedali: „Otče, zhrešil som proti nebu i voči tebe. Už nie som hoden volať sa tvojím synom.“ (Lukáš 15,21)

Aj v nás musí byť túžba vrátiť sa do Otcovho domu. Vo svojej slabosti sa musíme zveriť do Božích rúk. On nechce smrť hriešnika, ale chce, aby sa odvrátil od hriechu a žil.

 

Milosrdný a láskavý Bože, toľko si čakal, či priznám svoj hriech, aby si ma prijal do svojho domu plného lásky. Teraz som tu, uznávam, že som Ťa sklamal a že som sa vzdialil od Teba. Zmiluj sa, Pane, nado mnou, podľa svojho milosrdenstva. Zmy zo mňa moje viny a očisti ma od mojich hriechov. Navráť mi radosť mojej spásy a posilní ma svojim Duchom. Amen