Je peklo iba mýtus?

25.01.2022 20:54

Kto ma však zaprie pred ľuďmi, bude zaprený pred Božími anjelmi.“ (Lukáš 12,9)

Mnohí ľudia si myslia, že Ježiš, ktorý je stelesnenou láskou sa nezaoberal témou pekla, lebo On by vo svojej veľkej láske k ľuďom nikoho neodsúdil. Tento názor je rozšírený hlavne medzi ľuďmi, ktorí nepoznajú Bibliu. Ak by ju čítali, tak by tam uvideli Jeho tvrdé slová pre tých, ktorí v Neho neuverili a odmietli Božiu milosť a cestu pokánia: „ Syn človeka pošle svojich anjelov, a tí vyzbierajú z jeho kráľovstva všetky pohoršenia i tých, čo páchajú neprávosť,  a hodia ich do ohnivej pece. Tam bude plač a škrípanie zubami.“ (Matúš 13,41-42) Ježiš toto miesto nazval miestom „vonkajšej temnoty“ (Matúš 25,30). 

Na mnohých ďalších miestach Písma nás Pán Ježiš varuje pred nadchádzajúcim súdom: „Má v ruke vejačku a prečistí namlátené zrno; pšenicu zhromaždí do sýpky, no plevy spáli v neuhasiteľnom ohni.“ (Matúš 3,12) „Mnohí mi povedia v ten deň: ‚Pane, Pane, či sme v tvojom mene neprorokovali? Nevyháňali sme v tvojom mene démonov? Nerobili sme v tvojom mene mnoho mocných činov?‘  Vtedy im vyhlásim: Nikdy som vás nepoznal. Odíďte odo mňa, páchatelia neprávostí!“ (Matúš 7, 22–23) „Nebojte sa tých, čo zabíjajú telo, ale dušu nemôžu zabiť. Bojte sa skôr toho, kto môže aj dušu, aj telo zahubiť v pekle.“ (Matúš 10,28) „V čase žatvy poviem žencom: Vyzbierajte najprv kúkoľ a zviažte ho do snopov na spálenie, ale pšenicu zvezte do mojej stodoly.“ (Matúš 13,30) „Tak to bude aj na konci sveta: Vyjdú anjeli, oddelia zlých od spravodlivých  a uvrhnú ich do ohnivej pece. Tam bude plač a škrípanie zubami.“ (Matúš 13, 49–50)

Čo teda urobiť, aby som neskončil na tomto mieste hrôzy? V Biblii je na to odpoveď: „Kto uverí a dá sa pokrstiť, bude spasený. Kto však neuverí, bude odsúdený.“ (Marek 16,16) Ak sa vyberieš inou cestou a zaprieš Ježiša, tak nech sú ti varovaním tieto Jeho slová:  „Kto ma však zaprie pred ľuďmi, bude zaprený pred Božími anjelmi.“ (Lukáš 12,9) „Lebo kto sa bude hanbiť za mňa a za moje slová, za toho sa bude hanbiť Syn človeka, keď príde v sláve svojej i Otcovej a svätých anjelov.“ (Lukáš 9,25) Môžeš si byť istý, že príde čas, keď každý z nás bude stať pred spravodlivou Božou stolicou: „Nečudujte sa, že prichádza hodina, keď všetci v hroboch počujú jeho hlas a tí, čo robili dobre, budú vzkriesení pre život, kým tí, čo páchali zlo, budú vzkriesení na odsúdenie.“ (Ján 5,27–29) 

Porozmýšľaj: Budeš vzkriesený pre život alebo pre odsúdenie? Nehazarduj so svojou večnosťou! Poď dnes k Ježišovi, vyznaj Mu svoje hriechy, pros Ho o odpustenie a prijmi Ho do svojho srdca. On je tvojim Záchrancom a Spasiteľom.

Svätý Bože, prichádzam dnes k Tebe v mene Tvojho Syna Ježiša Krista. Verím, že Ježiš je Tvoj Syn a že zomrel a na tretí deň vstal  z mŕtvych. Pane Ježišu, vyznávam, že som hriešnik a viem, že iba v Tebe mi môžu byť odpustené hriechy. Prosím, očistí ma od mojich hriechov, zmy zo mňa moje viny. Tvoja drahocenná krv bola vyliata aj za mňa. Odvraciam sa dnes od svojich hriechov a prijímam Ťa do svojho srdca ako môjho Pána a Spasiteľa. Prosím, zapíš moje meno do Baránkovej knihy života a naplň ma Duchom Svätým, nech žijem podľa Tvojej svätej vôle a podľa Tvojho Slova. Nech ma nájdeš pripraveného, keď prídeš opäť na túto zem ako Pán pánov a Kráľ kráľov. Amen.