Kamene srdca

23.02.2020 21:28

 „A viete, že on sa zjavil, aby sňal hriechy, a v ňom hriechu niet.“ (1.Jána 3,5)

 

Evanjelista Frommel bol na liečení v Karlových Varoch a tam sa ho jeden bohatý Žid, ruský obchodník s kožušinami opýtal: „Povedzte mi, ako je to vlastne s tou vašou kresťanskou vierou? Milého Pána Boha ešte verím a uznávam, ale neviem, čo si počať s Ježišom, ktorý má byť Jeho Syn.“ Na to sa ho Frommel opýtal, prečo je v Karlových Varoch. „No predsa nie len tak pre zábavu, ale kvôli ľadvinovým kameňom; chcem sa ich zbaviť.“ Frommel odpovedal: „A to ste neľutovali takú ďalekú cestu z Ruska až do Karlových Varou? Viete, blízko ľadvín je jedna háklivá vec: srdce. Tam tiež človek môže ochorieť kameňmi, veľkými ťažkými kameňmi hriechu. Keby ste raz mohli cítiť túto bolesť – a ja by som vám to prial, aby to bolo čím skôr – potom sa tiež budete obzerať po nejakom doktorovi. Ale nepomôžu vám ani Karlové Vary, ani nijaké iné kúpele. Potom musíte ísť k Pánovi Ježišovi, aby vám tie veľké, ťažké kamene hriechu odstránil. Nikto iný to nedokáže. Potom budete dobre vedieť, čo si máte počať s Pánom Ježišom.“ A tento obchodník zahanbený odišiel.

Aby človek cítil kamene hriechu, musí na jeho dušu pôsobiť Duch Svätý. Človek je totiž taký slepý, že vôbec nevidí svoj skutočný stav. Blahoslavený každý, ktorého svedomie je prebudené  a on utiekol s pokáním a vierou k Spasiteľovi Ježišovi Kristovi.

„Blahoslavení lační a smädní po spravodlivosti, lebo oni budú nasýtení.“ (Matúš 5,6)

 

Bože, duša mi omdlieva túžbou za Tvojou spásou. Ty zavrhuješ všetkých, čo opúšťajú Tvoje ustanovenia. Ako odpad ničíš všetkých hriešnikov na zemi. Pane zmiluj sa, lebo som hriešny. Odpusť, prosím,  moje hriechy a na moje previnenia si viac nespomínaj. Očistí ma yzopom a budem belší ako sneh. V mene Pána Ježiša, zmiluj sa nado mnou a zachráň ma. Amen