Keď padneš nelež, ale vstaň a choď ďalej!

05.10.2019 11:09

Lebo ako sa neposlušnosťou jedného človeka mnohí stali hriešnikmi, tak zasa poslušnosťou jedného sa mnohí stanú spravodlivými. (Rimanom 5,19)

 

Každý rodič chce ochrániť svoje dieťa, aby sa mu nič zlé nestalo. Možno vám niečo hovoria slová: „Nelez tam, nech nespadneš!“ Sú to slová varovania, ktorými chce rodič ochrániť svoje dieťa pred nebezpečenstvom. Podobne je to aj vo vzťahu Boh - človek. Nebeský Otec nás chce ochrániť od zlých vecí a tak nám dal prikázania, ktoré nás majú chrániť od zlého. Božie príkazy sme dostali preto, aby nás naplnili a viedli, a nie, aby nás frustrovali.

Tak ako je dieťa neposlušné svojim rodičom tak sme i my ľudia neraz neposlušní voči Bohu. Avšak, keď padneme, nezostaňme ležať, ale vstaňme a choďme ďalej. Vyznajme Bohu svoj hriech, oľutujme ho a prosme Boha o odpustenie. Len nezostaňme ležať a ľutovať sa! Pokánie obnovuje náš vzťah s Pánom a privádza nás späť do Jeho blízkosti.

Kráľ Dávid, priniesol svojimi hriechmi hanbu na seba i na celý svoj národ. Cudzoložil so ženou svojho priateľa a potom nariadil jeho vraždu. Hrozné činy hodné smrti. Mohlo by sa zdať, že jeho život sa zrútil, ale on prosil Boha: „Vráť mi radosť z Tvojej spásy a podopri ma duchom poslušnosti!" (Žalm 51,14)

Aj my máme vo svojich životoch zahanbujúce skutky z minulosti a spomienky, ktoré ich sprevádzajú a nedajú nám v noci spať. Neraz by sme ich najradšej vymazali alebo urobili veci inak. Aby sme mohli zakúšať Božiu silu, musíme si priznať vlastnú slabosť. Existuje milosť, ktorá nielen odpúšťa hriech, ale ho aj používa, aby sme boli lepšími ako predtým. Boh je milostivý a milosrdný a na každej púti zúfalstva nám ponúka oázu pokoja.

Hriech je smrteľnou chorobou ľudstva, ktorú môže vyliečiť jedine Pán Ježiš.

 

Pane, znova som Ťa sklamal. Prosím, odpusť mi. Premieňaj ma svojou láskou. Učiň ma lepším. Nauč ma nasledovať Tvoje cesty. Amen