Láska je voľba

19.02.2019 09:34

„... dobre robte, požičiavajte a nič nečakajte späť." (Lukáš 6,35)

 

Ak to myslíš vážne s tým, že chceš byť podobný Ježišovi, potom si pozorne všimni Jeho slová: „Ako chcete, aby ľudia robili vám, tak robte aj vy im ... požičiavajte a nič nečakajte späť. A vaša odmena bude hojná ... " (Lukáš 6,31-35).

 

Láska je voľba: taká, ktorá niečo stojí! Miluj a nečakaj nič naspäť. Dávaj, aj keď ti nikdy nepoďakujú. Odpusť, aj keď tí iní neodpustia. Príď skôr, zostaň dlhšie, investuj čo máš, aj keď si to nikto nevšimne.

 

Nemôžeš milovať druhých, zatiaľ čo sa budeš stále pozerať do zrkadla, ani nemôžeš dávať druhým, keď si závislý na tom, čo máš. Láska ťa bude stáť čas aj peniaze. Ak si myslíš, že niekedy ráno pôjdeš do kostola alebo si občas niečo prečítaš z Biblie a očakávaš pritom, že sa s teba stane láskavý človek - tak veľa šťastia! Neexistujú žiadni vopred pripravení svätí. K tomu, aby si miloval, musíš vziať svoj kríž, zaprieť sám seba a postaviť druhých pred seba.

Pamätáš na tú ženu pristihnutú pri cudzoložstve? Ježiš sa k nej sklonil, aby sa jej dotkol, stál pri nej, keď ju chceli ukameňovať, a potom ju poslal domov vykúpenú a zameranú na iné veci. Chceš byť taký ako On? Bež a nájdi ľudí, ktorí sú zranení, bez nádeje a na zlej ceste. Až to urobíš, slúž im, pokiaľ nebudú vykúpení, obnovení a na správnej ceste. Presne to znamená žiť nesebecky!

 

Pane Ježišu, keď k Tebe volám, neraz prehlasujem, že chcem byť vo všetkom Tebe podobný a zabúdam pritom na Tvoje zlaté pravidlo, že mám robiť ľuďom to, čo chcem, aby oni robili mne. Odpusť mi, ak som príliš zameraný na seba. Milujem a čakám lásku späť, ťažko odpúšťam tým, ktorí mi ublížili, za dobré čakám dobre, za dobrý skutok poďakovanie. Nauč ma byť pokorným, milovať a žiť nesebecky, aby som iných videl väčších od seba. Nauč ma milovať a nečakať za to nič späť, milovať bez podmienok, nech moja láska za niečo stojí. Amen