List od Boha

23.02.2020 21:32

„Lebo ty si mi život zachránil pred smrťou a nohy pred pádom, aby som kráčal pred Bohom vo svetle žijúcich.“ (Žalm 56,13)

 

Jedna legenda hovorí o Sparťanovi Archiášovi. Ten bol pozvaný na hostinu do Atén. Počas tejto hostiny prišiel posol  s listom od priateľa s prosbou, aby si list ihneď prečítal. Archiáš list odložil so slovami: „List počká do rána.“ Rána sa však nedožil. Počas hostiny bol zabitý najatými vrahmi. V tomto liste bolo napísané: „Archiáš, upozorňujem Ťa, aby si ihneď odišiel z domu, kde na Teba čakajú najatí vrahovia.“

V Archiášovej situácii sa nachádza aj mnoho ľudí terajšej doby. Možno si to ani sám neuvedomuješ, ale keď sa nad tým dobré zamyslíš, tak zistíš že je to príbeh aj o tebe. Aj za tebou posiela Pán, ktorému na tebe veľmi záleží poslov, aby ťa varovali. Aj tebe hrozí nebezpečenstvo, že zahynieš večnou smrťou. Tvoj nepriateľ robí všetko preto, aby ťa zničil.

Aj ty si možno myslíš, že máš čas a tento “list“ počká do rána. V čom je tvoja istota, že sa rána dožiješ? Svet v ktorom žiješ je domom, kde na teba číha tvoj úhlavný nepriateľ. A tomu veľmi záleží, aby si varovný list od priateľa neprečítal. Tým varovným listom je Božie slovo.

V ňom môžeš nájsť aj evanjelium -  tú najúžasnejšiu správu o tom ako sa môžeš zachrániť. A nájdeš tam aj pozvánku na svadobnú hostinu. Tá sa bude konať na mieste nekonečnej lásky a radosti – v Božom kráľovstve a tam ti už žiadne nebezpečenstvo nehrozí. Sám Pán neba i zeme bude jej hostiteľom. Azda by si na nej nechcel chýbať?

„Blahoslavený, kto bude jesť chlieb v Božom kráľovstve.“ (Lukáš 14,15)

 

Zhliadni na mňa a vyslyš ma, Pane, Bože môj, daj svetlo mojim očiam, aby som v smrti nezaspal, aby nemohol povedať môj nepriateľ: „Premohol som ho;“ aby tí, čo ma sužujú, nezajasali, že som upadol. Lenže ja dúfam v Tvoje milosrdenstvo, moje srdce sa teší z Tvojej pomoci. Budem Ti spievať Pane, že ma zahŕňaš dobrodeniami. Amen