Múr z pavučiny

30.09.2021 14:00

Veď kto je Boh okrem Hospodina? Kto je Skala , ak nie náš Boh? (Žalm 18,32)

Jeden mladý vojak sa ocitol v hroznej situácii. Nepriateľ stále napredoval a jemu aj celej ich čate hrozilo veľké nebezpečenstvo. Jeho kamaráti rýchlo utekali z bojiska, lebo sa báli o svoje životy. Aj on začal utekať a hľadal si nejakú skrýšu a bezpečné útočisko. Dobehol k jednému skalnému previsu, kde našiel niekoľko malých jaskýň. Rýchlo sa doplazil do jednej z nich.  Aj keď sa mu to v tom momente zdalo bezpečné, po chvíli si uvedomil, že ako náhle tam dorazia nepriateľskí vojaci, tak ak ho nájdu a zabijú ho. Pre pomyslení na to ho premohla beznádej. Vložil si hlavu do náručia, zúfalo plakal a modlil sa: „Pane, ak je to tvoja vôľa, prosím, ochráň ma. Nech je však tvoja vôľa akákoľvek, milujem ťa a dôverujem ti. Amen.“ Po modlitbe ticho ležal a počúval, ako sa nepriateľ blíži. Hlavou mu prebehla myšlienka: „No, myslím, že Pán mi tu asi nepomôže ...“ Zazrel len pavúka, ktorý si práve začal pliesť svoju sieť pri vchode do jaskyne. Keď ho chvíľu pozoroval, aké veľmi tenké nitky sú naťahované cez jaskynný otvor, tak sa zadivil na tejto irónii a pomyslel si: „Žiadal som Boha o ochranu a vyslobodenie, ale On mi namiesto toho poslal pavúka. Načo mi bude taký pavúk dobrý? Boh má asi zmysel pre humor.“

Nepriateľ sa rýchlo približoval a vojak zo svojho úkrytu videl ako prehľadávajú jednu jaskyňu za druhou. Keď prišli k tej, kde bol ukrytý, tak si  pomyslel: „Už je všetkému koniec.“ Na jeho počudovanie sa však vojaci otočili a odišli preč. A vtedy si uvedomil, že s pavučinou nad vchodom jeho jaskyňa vyzerá, ako by do nej nikto dlhý čas nevstúpil.  „Pane, odpusť mi,“ modlil sa mladý muž. „Zabudol som, že v Tebe je pavučina silnejšia ako tehlová stena.“

Čokoľvek sa deje vo tvojom živote, predkladaj to v modlitbe Bohu. Ver, že On je tvojim útočiskom kam smieš kedykoľvek prísť a uvidíš Jeho moc i lásku, ktorou ťa miluje.

S Bohom je pavučina ako hradba. Bez Boha je hradba ako pavučina.

Drahý Bože s Tebou sa aj obyčajná pavučina môže stať tehlovým múrom ochrany.  Ďakujeme, že Ty nás aj v tých najväčších problémoch nikdy neponecháš samých. Ty si našou Pevnosťou, Skalou, Útočiskom, Skrýšou, Pevným Hradom a našim Vysloboditeľom. Ďakujeme, Otče, že počuješ náš hlas, ak k Tebe v mene Ježiš voláme a dávaš nám vidieť Svoju veľkú moc a lásku, ktorou nás miluješ. Nech žije Hospodin! Nech je požehnaná moja Skala ! Nech je vyvýšený Boh, moja spása! Na veky vekov. Amen.