„Myslel som si"....

02.10.2019 13:12

„A v nikom inom niet spásy, lebo niet pod nebom iného mena, daného ľuďom, v ktorom by sme mali byť spasení.“ ( Skutky 4,12)

 

Čo je typické pre dnešnú dobu? Nevera a vzdor Bohu, ktoré sa šíria ako mor a oddeľujú ľudí od Boha. Dnešná moderná doba ponúka mnoho receptov na vykúpenie a zmierenie sa s Bohom. Východné náboženstva, uctievanie pohanských bohov, astrológia, peniaze... Tých ponúk od diabla je neskutočne veľa. Každý si môže vybrať.

 

Ale skutočné riešenie je iba jedno. Ježiš je jediným Prostredníkom, jediným Spasiteľom pre všetkých ľudí, nielen pre Židov. Iba On nás môže zmieriť s Bohom. Spásu a večný život o ktorý vlastne v našom pozemskom živote ide, nájdeme len v Ježišovi Kristovi. Inej cesty niet!

 

Keď sýrsky generál Naamán trpel malomocenstvom, prorok Elizeus mu odkázal, že sa ma sedem razy okúpať v Jordáne a bude čistý„Myslel som si: Iste vyjde, zastane si a bude vzývať meno Hospodina, svojho Boha, potom zamáva rukou nad postihnutým miestom a sníme zo mňa malomocenstvo. (2.Kráľov 5,11)“ Naamán sa urazil: „Myslel som si“...On mal inú predstavu o svojom uzdravení...

 

„Myslel som si“....Aké aktuálne pre dnešnú dobu! Aj dnešní ľudia majú svoju predstavu. Nechcú akceptovať to, čo hovorí Boh. Táto cesta predsa nemôže byť až taká  jednoduchá. Ich vlastné „Ja“ sa búri. Majú svoje vlastné predstavy o tom ako by mali byť vykúpení, ako sa zmieria s Bohom.

 

Koľko „bludných ciest spásy“ je dnes v ponuke? A ľudia ich prijímajú, lebo vyhovujú ich fantázii. Aj keď  neraz vyzerajú pravdivo i tak ich neprivedú k cieľu. Všetko sú to cesty seba vykúpenia, ktoré u Boha nemajú šancu. „Myslel som si“ je cesta do zatratenia.

 

Pane Ježišu Kriste, Ty vidíš, aká veľká je naša bieda, naše trápenie, naše zúfalstvo. Ty vidíš, ako veľmi potrebujeme Tvoju pomoc. Teba Otec nad všetko povýšil a dal Ti meno Ježiš, ktoré je nad každé meno. V Tvojom mene je naša spása, pred Tvojim menom sa raz pokloní každé koleno na nebi, na zemi aj v podsvetí a každý jazyk vyzná, že Ježiš Kristus je Pán, na slávu Otca, ktorý je na nebesiach! Amen