Myslíš na večnosť?

04.09.2021 15:35

„Hľa, dal si mi času na piaď a dĺžka môjho života pre teba je ako nič.“  (Žalm 39, 6)

Čas ubieha, večnosť sa blíži – to je nápis, ktorý môžeme vidieť na fasáde kostola v St Quen-les-Vignes,  malej dedinke v Touraine. Čítanie tohto nápisu by nemalo človeka nechať ľahostajným. Benjamin Franklin povedal:  „Ak je čas najvzácnejšia vec zo všetkých, tak je premrhanie času najväčšie premrhanie, pretože stratený čas nemožno znova nájsť a to, čo voláme dostatkom času sa vždy ukáže ako dosť málo.“ Čas ubieha, lebo náš život sa podobá „odpočítavaniu dozadu“- deň, ktorý uplynie sa už nikdy nevráti.

Večnosť sa približuje a Blaise Pascal to okomentoval slovami: „Keď ľudia nemohli vyliečiť smrť, rozhodli sa, že aby sa stali šťastnými, prestanú na ňu myslieť“. Lenže čas ubieha tak, ako v nejakom filme a všetko naše konanie je zaznamenané: „Hovorím vám však, že v deň súdu sa ľudia budú zodpovedať za každé prázdne slovo, ktoré vyrieknu.  Na základe svojich slov budeš ospravedlnený a na základe svojich slov budeš odsúdený.“ (Matúš 12, 36 - 37)

Večnosť sa približuje a pred ňou sa neschováš ani neutečieš. Kto do nej vstúpi so svojimi hriechmi bude za to prísne súdený. Ten, kto však prijal Pána Ježiša ako svojho Spasiteľa, je Ním oslobodený odo dňa súdu. (Židom 9, 27) Pre tých, ktorí prijali Krista bude večnosť miestom pokoja a šťastia. Porozmýšľaj - bude aj pre teba?

A ako každý človek umiera len raz a potom bude súd, tak aj Kristus bol len raz obetovaný, aby vzal na seba hriechy mnohých, a druhý raz sa zjaví nie pre hriech, ale na spásu tým, čo ho očakávajú. (Židom 9, 27 - 28)

Bože, daj mi poznať, kedy skonám, a aký je počet mojich dní, aby som si uvedomil, aký som pominuteľný. Moja nádej sa upiera k Tebe. V Ježišovi Kristovi mi môže byť z Tvojej milosti odpustené. Prosím,  zbav ma každej viny a očisti má od každého hriechu. Odvráť Svoj pohľad odo mňa, aby som pookrial, skôr než odídem a už ma nebude. Amen.