Nájdete ma, ak ma budete hľadať celým srdcom

12.08.2019 20:11

Zostúpil s nimi dolu a zastal na rovine i veľký zástup jeho učeníkov a veľké množstvo ľudu... Prišli ho počúvať... (Lukáš 6, 17-18).

 

„Bože, ako len môže jestvovať rozumný tvor, ktorý by ťa nemiloval! Ako by som nemal o tebe hovoriť, Bože, keď aj tí, čo o tebe rozprávajú, tak málo toho povedia” (sv. Augustín).

Kristus zastal na rovine a učil zástupy, ktoré sa okolo neho zhromaždili. Otvoril ústa On a otvorili ich aj tí, čo Ho počúvali. Od údivu. A otvárajú ich podnes všetci, ktorým sa táto Jeho reč dostáva do uší (Matúš 7, 28-29).

Sv. Hieronym hovorí, že zjavenie Ježiša Krista bolo ako magnet. Priťahoval neučených rybárov a aj vycibrených členov vysokého synedrionu. Nikodém, učiteľ v Izraeli, v noci vyhľadal Ježiša (Ján 3, 1-21). Mnohí, celé zástupy hľadali Krista a apoštoli konštatujú: „Všetci ťa hľadajú” (Marek 1, 37).

A čo ty? Hľadáš Ho úprimným srdcom? „Budete ma hľadať a nájdete ma; ak ma budete hľadať celým svojím srdcom.“ (Jeremiáš 29,13) Pán Ježiš nás uisťuje: Lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde, a kto klope, tomu otvoria.“ (Lukáš 11,10)

 

Bože, koľkokrát mám chuť zvolať: Verím, pomôž mojej nevere! Ó, Bože, daj mi poznať Tvoje cesty, vyuč ma svojím chodníkom.  Zjavuj mi pravdu a daj mi vieru preskúšanú ohňom ako zlato. Amen