Nech tvoje áno, je áno!

16.10.2019 13:10

„Ale nech je vaša reč: áno - áno; nie - nie; lebo čo je nad to, je od zlého.“  (Matúš 5,37)

 

Raz postavili živého moriaka na horúcu platňu. Viete, čo urobil? Keď zistil, že ho to páli, zdvihol jednu nohu, ale aj druhá ho pálila, nuž spustil prvú a zdvihol druhú. Bolo to večné kolísanie. Aj niektorí ľudia sú presne ako tento moriak: hore-dole, áno aj nie! Dokonca sa tak správajú aj niektorí kresťania. Ústami vyznávajú vieru a ich životy sú plné kompromisov so svetom a hriechom. Často na nich vôbec nevidno, žeby žili podľa toho, čo vyznávajú, dokonca nemajú problém robiť aj to, čo Boh zakazuje.

 

Pán Ježiš v reči na vrchu hovorí: „Ale nech je vaša reč: áno - áno; nie - nie; lebo čo je nad to, je od zlého.“ (Matúš 5,37) Buď som kresťan a budem dodržiavať a žiť podľa Božích prikázaní alebo si to o sebe iba myslím a robím čo sa mi zachce. Pravdou je, že sme od Stvoriteľa dostali slobodnú vôľu, no na výber sú iba dve voľby: Buď som s Bohom alebo proti Bohu, buď kráčam po úzkej alebo širokej ceste, nijaká tretia cesta neexistuje. Pre tých, ktorí sú vlažní platia tvrdé slová: „Takto, že si vlažný, ani horúci, ani studený, už-už ťa vypľúvam z úst.“ (Zjavenia 3,16)

 

Človek si musí dobre rozmyslieť, čo urobí. Každý z nás raz musí urobiť svoje životné  rozhodnutie, ktoré bude mať dopad na večnosť. Čo si vyberiem?  Dobrou správou je, že Pán Ježiš ťa dnes pozýva k sebe a tak neodmietni Jeho pozvanie: „Ajhľa, stojím pri dverách a klopem. Ak niekto počuje môj hlas a otvorí dvere, vojdem k nemu a budem stolovať s ním a on so mnou.“ (Zjavenia 3,20)

 

Pane Ježišu, chcem Ti dnes povedať svoje áno. Prichádzam k Tebe s vďačným srdcom za to, že si tu a že do môjho srdca vkladáš túžbu stretnúť sa s Tebou. Daruj mi milosť prežívať stretnutie s Tebou, aby si celkom zaujal moju myseľ, moje srdce, moje zmysly, môjho ducha, moje zmýšľanie, správanie, moje vzťahy, moje rozhodovania sa, moje úmysly, slová, skutky. Amen