Nedaj sa diablom oklamať!

08.04.2019 10:53

Ja som cesta, pravda a život.“  (Ján 14,6)

Moje jarmo je príjemné a moje bremeno ľahké.“ (Matúš 11,30)

 

Rakúsky psychiater  židovského pôvodu Viktor Frankl napísal  prácu «Tanec okolo zlatého prasaťa». Rozpráva v nej o náraste psychických chorôb v USA.  Ľudia nepociťujú hlad a netrpia nedostatkom materiálnych dobier, ale vlastne preto, že majú všetkého nadostač, nedokážu nájsť vlastný zmysel života. Aby zaplnili miesto v srdci, živote, z ktorého vyhnali Boha, dávajú miesto diablovi a tancujú okolo zlatého prasaťa, čiže vidia zmysel svojho života len v peniazoch, sláve, moci, kariére, svojom tele, sexe, drogách, alkohole, neviazanosti. Objavujú sa choroby, ktorých korene vychádzajú práve z takéhoto života. A keď sa hlási aspoň z času na čas svedomie, dajú sa nachytať klamstvu satana. Pretože konzumný a len konzumný život človeka neuspokojí, nenaplní šťastím, nemôže sa stať pravdou. Frankl poukazuje, že človek musí nájsť vyšší duchovný zmysel, obsah a cieľa života. Ak nie, tak ďalší deň chorobu urobí vážnejšou a nebezpečnejšou, až sa to môže skončiť samovraždou, násilným a nezmyselným ukončením života na zemi.

Kto miluje Boha, miluje i svoj život, hoci život kríža. Ježiš nás povzbudzuje, že každé bremeno života nesené s Ním je príjemné a ľahké. Urobme si inventúru svojho vnútra a pozrime sa, kam smeruje náš život. V evanjeliu jasne nachádzame svoju cestu, jej zmysel i cieľ. Nemusíme sa báť, že niekomu sme na posmech, že niekto sa díva na vieru a Boha ako na niečo, čo bolo kedysi dávno. V radosti i v starostiach verme a vyznávajme, že Kristus je naša cesta, pravda i život.

Nedaj sa oklamať! Diabol je otcom lži. Ponúka čo nemá, nevlastní a nemôže dať či splniť.

 

Pane Ježišu, ak ma prijímaš ako svojho služobníka, nebudem sa viac pridržiavať svojich predstáv. Svoje starosti chcem dať do Tvojich rúk, lebo Ty si mi zasľúbil, že každé bremeno Tebou nesené  je príjemné a ľahké. Ukáž mi, čo odo mňa chceš. Postav ma tam, kde je to podľa Teba správne. Chcem byť v Tvojom dome, byť Tvojím služobníkom a kráčať po ceste, ktorú si mi pripravil. Nechcem už viac patriť sebe, vo všetkom sa Ti poddávam. Amen