Ježiš, záchranca hriešnikov

30.01.2019 09:20

„Neprišiel som volať spravodlivých, ale hriešnikov, aby sa kajali.“ (Lukáš 5,32)

 

Pán Ježiš sa  stretával aj s colníkmi a hriešnikmi. Keď farizeji a ich zákonníci šomrali a hovorili jeho učeníkom: „Prečo jete a pijete s mýtnikmi a hriešnikmi?“  Odpovedal im Ježiš: „Lekára nepotrebujú zdraví, ale chorí.  Neprišiel som volať spravodlivých, ale hriešnikov, aby sa kajali.“ (Lukáš 5,30-32)

Ježiš je tu pre všetkých, ktorí si uvedomujú svoje chyby a potrebujú pomoc. Colníci a hriešnici, viedli nespravodlivý a zlý život a veľmi dobre vedeli, že to nie je v poriadku. Preto boli priťahovaní milosťou, ktorú im Spasiteľ prinášal. V Jeho prítomnosti boli ochotní činiť pokánie zo svojich hriechov a potom zakúsili odpúšťajúcu milosť.

Ako si na tom ty? Až dodnes platia Kristove slová:  „Neprišiel som volať spravodlivých, ale hriešnikov, aby sa kajali.“(Lukáš 5,32) Nikto nie je vylúčený z Jeho zachraňujúcej milosti. Každý, kto príde k Ježišovi ,činí pokánie zo svojich hriechov, odsúdi ich ako zlé, je Spasiteľom Ježišom omilostený.

 

Nakloň, Pane, svoj sluch a vyslyš ma, lebo som hriešny, biedny a chudobný. Počuj moju modlitbu, všimni si hlas mojej úpenlivej prosby. Zmiluj sa nado mnou, očisti ma od všetkých mojich hriechov a vín. Do Tvojich rúk, vkladám svoju nádej. Len Ty ma môžeš zachrániť pre večný život. Iba v Tebe mi môžu byť odpustené hriechy. Prosím, Ježišu Kriste, Synu Boží, zmiluj sa nado mnou hriešnym! Amen