Nezapieraš Krista?

17.09.2021 12:25

„Každého, kto mňa vyzná pred ľuďmi, vyznám i ja pred svojím Otcom, ktorý je v nebesiach.  Toho však, kto by ma zaprel pred ľuďmi, zapriem aj ja pred svojím Otcom, ktorý je v nebesiach.“ (Matúš 10, 32 - 33)

Jazzový hudobník Luis Amstrong bol známy po celom svete. Pri svojej popularite bol vyhľadávaný novinármi, ktorí s ním často robili rozhovory. V roku 1981 priniesol taliansky denník „Il Giornale“ článok spisovateľa Caesara Macurella, ktorý sa s Amstrongom spriatelil. Spisovateľ napísal, že sa už roky pozná s týmto umelcom. Keď ho bol naposledy navštíviť, bol dokonca k nemu pozvaný na obed. Amstrong bol metodista a jeho manželka Lucia bola katolíčka. Pred obedom sa modlili. Spisovateľ, ktorý je neveriaci, pri ich modlitbe iba stál. Amstrong pristúpil k nemu bližšie, položil mu svoju ruku na plece a povedal: „Kamarát, ja som už dávno zbadal, že ty si neveriaci. Tvrdíš, že miluješ jazz, preto ti musím povedať, že málo rozumieš tejto hudbe. Veď ako by si ju mohol pochopiť, keď neveríš v Boha? Čo si myslíš o našich špirituáloch a o našich blues? To sú predsa hymny chvály na Boha. Ty si myslíš, že my černosi, by sme boli zniesli ťažký život na plantážach bez Boha? Bez Boha by sme sa stali všetci samovrahmi. Ver mi, že jazz je výlučne prejav našej dôvery v Boha.“ Takto pekne vyznal svoju vieru tento svetový umelec, ktorý priniesol jazzovej hudbe veľkú slávu.

Amstrong sa za svoju vieru nehanbil, ale ju smelo vyznal. Ak o sebe tvrdíš, že si kresťan,  tak sa ani ty nehanbí vyznať svoju vieru. Maj vždy na pamäti Ježišove slova: „Toho však, kto by ma zaprel pred ľuďmi, zapriem aj ja pred svojím Otcom, ktorý je v nebesiach.“ (Matúš 10, 33)

Buď pochodňou, ktorej oheň zapáli celé tvoje okolie! Vyznávaj smelo svoju vieru.

Drahý Pane, v Tvojom Slove je napísané: „Bez viery nie je možné zapáčiť sa Bohu.“ Ďakujem Ti za dar viery, ktorou môžem smelo prichádzať k Tebe. Vierou môžem zdolávať všetky nástrahy života a vierou očakávam, že raz prídem k Tebe do Tvojho kráľovstva. Veď ma cestami môjho života, aby som sa neminul tomuto vytúženému cieľu. O to Ťa prosím, Otec v mene Ježiš. Amen.