Plačeš za malými stratami?

15.10.2021 08:54

Ja poznám svoje zámery, ktoré mám s vami, znie výrok Hospodina, sú to zámery pokoja, a nie nešťastia; dám vám budúcnosť a nádej.“ (Jeremiáš 29,11)  

 Jeden muž mal dvoch malých synov. Keď bol starší chlapec v škole, dal cukrík mladšiemu bratovi, ktorý bol doma. Ten ho chcel zjesť, keď jeho starší brat prišiel domov zo školy. Ten mu však cukrík uchmatol z ruky, vložil si ho do úst a utiekol. Mladší brat sa rozplakal a ponáhľal sa do svojej izby. Zamkol sa zvnútra, hodil sa na svoju posteľ a silno plakal za svojim ukradnutým cukríkom. Po chvíli sa otec dozvedel čo sa stalo a prišiel ku dverám detskej izby, pričom mal v rukách balíček cukríkov, ktorý ukrýval na tajnom mieste. Zaklopal na dvere a požiadal svojho mladšieho syna, aby mu otvoril. Dokonca mu oznámil, že má veľa cukríkov. Ten však trucoval a odmietol počúvať svojho otca. Stále plakal a trápil sa kvôli svojej malej strate. Jeho starosti mu bránili získať oveľa viac cukríkov, ktorým by sa určite potešil.

Môžeš stratiť veľa času, energie  starosťami o menšie straty, ktoré sa stali v tvojom živote. Môžeš nadávať na ľudí, ktorí sú podľa teba za túto ujmu zodpovední. Ale týmto hlúpym činom si v skutočnosti zatváraš dvere svojho srdca pred milosrdným Bohom a odmietaš prijať od nášho milujúceho Pána väčšie dary milosti, ktoré má pre teba pripravené. Musíš sa naučiť prijímať chvíle bolesti a zdanlivých strát, s ktorými sa môžeš vo svojom živote stretnúť, ako súčasť Božieho plánu tvojho konečného víťazstva a prosperity. Boh hovorí prostredníctvom proroka Jeremiáša: „ Ja poznám svoje zámery, ktoré mám s vami,‘ znie výrok Hospodina, sú to zámery pokoja, a nie nešťastia; dám vám budúcnosť a nádej.“ (Jeremiáš 29,11)                 

Otvoril si už dvere svojho srdca? Pozval si Ježiša do vnútra? Ak nie, tak urob dnes nápravu a s potešením pozdrav svojho Pána. Hľadaj Jeho požehnanie a požiadaj Ho, aby ti očistil hlavu, srdce, ruky a zvyky.

Pane Ježišu, Ty stojíš pri dverách môjho srdca a klopeš. Túžiš po spoločenstve so mnou a ja neraz trucujem a odmietam Ťa pustiť dovnútra, lebo mi niekto ublížil alebo ma niekto sklamal. Daj mi vidieť požehnania, ktoré mi nahradia každú stratu a formuj ma, aby som sa raz mohol s Tebou stretnúť a vzdať Ti česť, chválu i slávu, ktorej si hoden. Amen.