Plniť Božiu vôľu znamená byť ako Ježiš

21.03.2019 10:58

Nie každý, kto mi hovorí: »Pane, Pane,« vojde do nebeského kráľovstva, ale iba ten, kto plní vôľu môjho Otca, ktorý je na nebesiach. (Matúš 7,21)

 

Tieto slová patria k tým, z ktorých máme najväčší strach. Úplne jasne sa tu hovorí, že môžem byť zatratený, aj keď sa odvolávam na Ježiša ako svojho Spasiteľa. Môžem žiť dokonca v ilúzii a domnievať sa, že s mojím náboženským životom je všetko v poriadku a pritom opak môže byť pravdou.

Ježiš veľkú časť svojho kázania poukazoval na to, ako zákonníci a farizeji klamú seba. Týmito slovami mieri rovno na mňa. Ak nebudeme venovať pozornosť Jeho slovám, môžeme byť rovnako zmätení a zvedení ako židovskí vodcovia.

Nie všetci, ktorí vyznávajú Ježiša ako svojho Pána, budú podľa tohto verša zachránení. To je vážna myšlienka, ak vezmeme do úvahy viacero veršov, podľa ktorých bude človek spasený na základe toho, že sa hlási k Ježišovi ako svojmu Spasiteľovi. Tu nás Ježiš varuje, že byť spasený znamená viac ako „mať taký nárok“.

Čo je ešte potrebné? Odpoveď je ešte v tomto istom verši – plniť Otcovu vôľu. Ján túto myšlienku zdôraznil, keď napísal, že „podľa toho vieme, že sme ho poznali“, keď zachovávame Jeho prikázania a žijeme ako On (1.Jánov 2,3). Tu je naša istota! V tom je záruka nášho spasenia. To je pre nás dobrou správou, ktorá nás oslobodzuje od strachu, obáv a pochybností.

Čo však znamená „plniť vôľu môjho Otca“? V reči na vrchu Ježiš predstavoval Božiu vôľu pre jeho ľud. Činiť Božiu vôľu znamená žiť podľa blahoslavenstiev. Znamená to byť Kristovou vôňou, byť soľou a svetlom, byť Božími svedkami. Znamená to milovať dokonca aj nepriateľov a tým sa podobať Bohu. Znamená to mať v poriadku priority a vo svojich každodenných potrebách dôverovať Bohu a nesústrediť sa na materiálne veci. Znamená to nesúdiť iných a správať sa k nim tak, ako by sme chceli, aby sa oni správali k nám. Činiť Božiu vôľu znamená byť ako Ježiš!

 

Môj Pane, naplň ma, prosím, svojím Duchom, aby rástla moja viera a láska k Tebe, aby ma vždy a všade viedlo Tvoje svetlo, Tvoja múdrosť, aby ma sprevádzal Tvoj pokoj, aby som bol schopný hľadieť Tvojimi očami, milovať Tvojou láskou, vnímať Tvojím srdcom, hovoriť Tvojím slovom, trpieť Tvojím krížom, plniť Tvoje poslanie, zostávať v Tvojej láske. Amen