S vyvýšeným Kristom nezomrieš!

29.09.2019 12:56

Lebo ak neuveríte, že Ja Som, zomriete vo svojich hriechoch.“  (Ján 8,24)

 

Dnešný svet nám ponúka toľko životných štýlov, náboženstiev a mesiášov, že Ježiš Kristus sa medzi nimi javí len ako jedna z možností. Spoločným menovateľom týchto rôznych náboženstiev je, že neponúkajú odpustenie. Iba kresťanstvo ponúka odpustenie a milosrdenstvo a  to ho odlišuje od iných náboženstiev. Iba kresťanský Boh, ktorý  je Bohom lásky  odpúšťa, iba On sa zmilúva, iného takého niet. Iba kresťanský Boh poslal na zem svojho jediného Syna Ježiša, aby sa obetoval na kríži za hriechy celého sveta a tým otvoril cestu do neba každému, kto túto obeť skrze Ježiša prijal.

Ježiš povedal: „Ak neuveríte, že Ja Som, zomriete vo svojich hriechoch.“ Tieto slová adresované Židom platia pre každého človeka. Upozorňujú neveriacich, že On je Spásou sveta. Ježiš Kristus, Boží Syn, je jedinou cestou do neba a inej niet. Kto odmietne túto pravdu, ten „zomrie vo svojich hriechoch“ a brána neba bude pre neho zatvorená. Kto uverí, že Ježiš je zjavením Otca, Boha vo svete, ten prekonáva priepasť medzi tým, čo je „dole“ a tým, čo je „hore“. Ježiš zvestuje Boha, ale zvestuje ho nie ako niekto iný, ale zvestuje Boha Otca, s ktorým je bytostne spojený ako Syn, že ho zjavuje tak, ako Boh zjavil svoje meno „Ja Som“, že Božie „Ja Som“ je prítomné, viditeľné, hmatateľné a počuteľné v Synovi  Ježišovi.

 „Keď vyzdvihnete Syna človeka, poznáte, že Ja Som...“ (Ján 8,28) Jeho synovstvo, jeho jednotu s Otcom možno spoznať na kríži. Kríž je pravá „výška“. Kríž je výška „lásky až do krajnosti“; na kríži je Ježiš vo „výške“ Boha, ktorý je Láska.  „Ak neuveríte, že Ja Som, zomriete vo svojich hriechoch.“ Pre tých, ktorí veria zaznievajú iné slová: „Nech sa vám srdce nevzrušuje! Veríte v Boha, verte aj vo mňa. V dome môjho Otca je mnoho príbytkov. Keby to tak nebolo, bol by som vám povedal, že vám idem pripraviť miesto?! Keď odídem a pripravím vám miesto, zasa prídem a vezmem vás k sebe, aby ste aj vy boli tam, kde som ja. A cestu, kam idem, poznáte." (Ján 14,1-4)

 

Pane Ježišu, Ty sprítomňuješ Otca. Ty si zhora, Tvoje slová a skutky sú vyslovené a vykonané, lebo poslúchaš Otca, s ktorým jestvuješ ako jeden Boh, ako ten, kto má meno „Ja som“. Prosíme, veď nás k pravde, posväcuj nás, aby sa slovo pravdy v tomto svete ohlasovalo. Aby ho mohli počuť všetci, ktorých životy ničí lož. Amen