Skutočná krása

25.01.2022 20:48

„Pôvab je klamlivý a krása prchavá, ale žena, čo má bázeň pred Hospodinom, zasluhuje si chválu.“ (Príslovia 31,30)

Muž sa oženil s krásnym a zbožným dievčaťom. Veľmi ju miloval. Časom sa u nej objavila kožná choroba. Pomaly začala strácať na kráse. Stalo sa, že jedného dňa jej manžel odišiel na obchodnú cestu. Pri návrate sa mu stala nehoda a stratil zrak. Ich manželský život však pokračoval tak ako zvyčajne. Ale ako dni plynuli, žena postupne strácala svoju krásu. Slepý manžel to nevedel a v ich manželskom živote nebol žiadny rozdiel. Naďalej ju miloval a ona tiež veľmi milovala jeho. Jedného dňa zomrela. Jej smrť mu priniesla veľký smútok. Pochoval manželku a chcel opustiť mesto. Zrazu mu niekto zo smútiacich povedal: „Ako teraz budeš môcť chodiť sám? Po všetky tie dni ti tvoja žena pomáhala.“ On odpovedal: „Ja nie som slepý. Urobil som zo seba slepého iba preto, lebo keby žena vedela,  že vidím ako vyzerá v dôsledku svojej choroby, trápilo by ju to viac ako jej choroba. Nemiloval som ju len pre jej krásu, ale zamiloval som si jej starostlivú a milujúcu povahu. Preto som predstieral, že som slepý. Chcel som, aby bola šťastná.“

Pekná postava, pôvabná tvár, prirodzená alebo umelá krása môže byť márna a klamlivá, ak nie je srdce človeka čisté. V Písme je napísané: „Pôvab je klamlivý a krása prchavá, ale žena, čo má bázeň pred Hospodinom, zasluhuje si chválu.“

Žena, ktorá sa bojí Pána, ktorá má v srdci vieru, má milosť, ktorá harmonizuje dušu, ktorá očisťuje a zušľachťuje všetky nálady a vášne, a ozdobou jej krásy je mierna a tichá myseľ, ktorá má v Božích očiach veľkú cenu. Toto je nikdy nevädnúca krása. Boh ju požehnal, pretože patrí Jemu a ona láskou prijatou od Neho miluje svojho muža a je mu oporou. Na druhej strane je až smutné pozerať sa na staršiu ženu, ktorá zúfalo lipne na svojej mladosti a kráse, ktorá sa jej už nikdy nevráti späť. Toto nie je žena, ktorú treba chváliť. Nie je zlé páčiť sa, ale krása sa nemôže stať modlou.

Skutočná krása nepodlieha starobe, lebo je ukrytá v srdci a tam jej ani staroba neuberie na jej kráse.

Pane, život Kráľovstva je založený na láske a bázni pred Tebou. Každý kto ma bázeň pred Tebou a miluje Teba a blížneho svojho je v Tvojich očiach krásny. Pomôž nám rásť v tejto vnútornej kráse, aby aj naša vonkajšia krása bola na tom správnom mieste. Nech sme Tvojim odbleskom a žiara Tvojej krásy nech z nás žiari na ľudí, ktorých nám posielaš do cesty. O to Ťa prosíme v mene Ježiš. Amen.