Spoliehaš sa na svoj rozum?

04.09.2021 15:18

„Dôveruj celým srdcom Hospodinovi a nespoliehaj sa na svoj rozum.“ (Príslovia 3, 5)

Bývalý tréner amerického futbalu, zároveň baptistický kazateľ a univerzitný profesor Cliff Shimmels spomína: „Keď som bol malý chlapec, môj otec mal konské záprahy. Jedného dňa mi povedal: ,Syn môj, chcel by si ich riadiť?´ Tak som vzal opraty. Ovládal som ich. Riadil som. Ale bolo to príliš pomalé, čo ma obťažovalo. Tak som plesol po koňoch a oni začali cválať. Potom Babe a Blue, tak sa volali, začali bežať. Myslel som si, že keď pobežia, budeme doma skôr. Čoskoro cválali najrýchlejšie, ako som kedy videl kone bežať. Keď vybehli prérijní psy zo svojich dier, usúdil som, že sme v nebezpečnej situácii, tak som sa zo všetkých síl snažil spomaliť bežiaci záprah. Ťahal som za opraty, až som mal v rukách kŕče. Plakal som, prosil, ale nič nefungovalo. Babe a Blue cválali ďalej. Pozrel som sa na otca a on tam iba sedel a díval sa na svet okolo. Teraz som už bol zúfalý. Moje ruky boli porezané od opratou, slzy mi tiekli prúdom po lícach, bol som zmrznutý od zimného chladu. Nakoniec som sa v zúfalstve obrátil na svojho otca a povedal mu: ,Tu, vezmi tie opraty, už nechcem riadiť.´ Teraz, keď som starší a ľudia mi hovoria dedo, znova si každodenne pripomínam túto scénu.“

Bez ohľadu na to, aký si starý, alebo keď si myslíš,  aké veľké sú tvoje schopnosti, vždy príde do tvojho života okamih, ktorý ťa prekvapí. A vtedy zostane tvojim jediným východiskom nebeský Otec. K Nemu môžeš vždy prísť a povedať Mu:  „Tu, vezmi tie opraty, už nechcem riadiť.“ On ich od teba vezme, ale ty Mu ich musíš dať!

Pozeraj na Ježiša skôr, ako ťa svet plný problémov zrazí na kolená.

Bože, keď si myslím, že som múdry a silný, vtedy zisťujem, aký som slabý. Prosím, vyslyš ma, keď volám k Tebe o pomoc. Zmiluj sa nado mnou a vypočuj moju úpenlivú modlitbu. Amen.