Choď a nehreš!

08.03.2019 22:47

„Ježiš sa sklonil a písal prstom po zemi.“ (Ján 8, 6)

 

Jedného dňa farizeji priviedli ku Kristovi ženu. Bola pristihnutá pri cudzoložstve a oni očakávali, že ju Ježiš odsúdi. Ale On sa namiesto toho „... sklonil a písal prstom po zemi" (Ján 8, 6). Ako keby ich nepočul. Sklonil sa, aby sa stotožnil s obeťou v jej zahanbení a odmietol načúvať slovám jej žalobcov. A potom ich jedinou vetou rozohnal: „Kto z vás je bez hriechu, nech prvý hodí do nej kameň“ (Ján 8,7). To boli slová toho, ktorý neprišiel svet zničiť, ale zachrániť.... „Žena, kde sú? Nik ťa neodsúdil?“ Ona odpovedala: „Nik, Pane.“ A Ježiš jej povedal: „Ani ja ťa neodsudzujem. Choď a už nehreš! (Ján 8,11).

 

Otázka znie, kto nám dá silu ísť a nehrešiť? Kristus! On nás splnomocňuje k tomu, aby sme mohli naplniť Jeho prikázania. „Ja som svetlo sveta; kto mňa nasleduje, nebude chodiť v tme, ale bude mať svetlo života“ (Ján 8,12).

 

Ježiš vidí v každej burine ružu, v každom pochybovačovi veriaceho a v každom hriešnikovi svätého.

Nepočúvaj  hlasy, ktoré ťa odsudzujú. Prestaň sa obviňovať za svoje zlyhania. Príď k Ježišovi; On ťa urobí čistým a dá ti život, po ktorom si vždy túžil. Už nemusíš žiť pod satanovou vládou.

 

Ježiš povedal: „Ale ak ja Božím prstom vyháňam zlých duchov, potom k vám prišlo Božie kráľovstvo. (Lukáš 11,20).

 

Pane Ježišu, stretnutie s Tebou mení život. Ty si neprišiel na svet, aby si ho odsúdil, ale aby si zachránil hriešnikov, z ktorých prvý som ja. Dotkni sa ma dnes svojou láskou, aby som dokázal plniť Tvoje prikázania a žiť svätý život podľa Tvojej vôle. Ďakujem, že v Tebe môžem byť slobodný a už teraz môžem zakúšať Božie kráľovstvo. Amen