Vďačné srdce

28.03.2019 13:09

Dobroreč, duša moja, Pánovi a celé moje vnútro jeho menu svätému.  Dobroreč, duša moja, Pánovi a nezabúdaj na jeho dobrodenia.  Veď on ti odpúšťa všetky neprávosti, on lieči všetky tvoje neduhy;  on vykupuje tvoj život zo záhuby, on ťa venčí milosrdenstvom a milosťou;  on naplňuje dobrodeniami tvoje roky, preto sa ti mladosť obnovuje ako orlovi...(Žalm 103)

 

Kto má nádej v Kristu a tým nesmrteľnosť, vzdáva za všetko Bohu vďaku. Vie, že vo všetkom, čo ho stretne, prejavuje sa Božia vôľa v Kristu Ježišovi. Preto všetko prijíma všetko od Boha radostne a hovorí: „Božia vôľa je dobrá, či už dáva alebo berie. Nech je pochválené meno Pánovo.“ Naučil sa vystačiť si s tým, čo má.

Či sa mu dobre darí alebo má trápenie, či je zdravý alebo chorý, či žije alebo zomiera, ďakuje zo srdca Tomu, ktorý obracia všetko na dobré. Vie, že „každý dokonalý dar pochádza zhora“ (Jakub 1,17).

Od Otca svetiel môže pochádzať iba dobré. Jeho ruke, ruke svojho verného Stvoriteľa sa zveril telom a dušou. „Pre nič nie je ustarostený“ (Filipanom 4,6), ale „naňho zložil všetky svoje starosti, lebo On sa oňho stará“ (1.Petra 5,7). Vo všetkom nachádza pokoj v Bohu, lebo „s vďakou predkladá Bohu svoje žiadosti“ (Filipanom 4,6).

 Skúšky nie sú nič iné ako zabalené požehnania.

(Breviár Johna Wesleyho)

 

Pane, ja Ti chcem dnes dobrorečiť a chváliť Ťa za všetky dobrodenia, ktoré môžem od Teba prijímať. Ďakujem Ti, že si Boh milosrdný a že mi  v Ježišovi  dávaš milosť a odpustenie hriechov. Na Teba môžem zložiť všetky svoje starosti, Ty mi uzdravuješ rany, Ty obraciaš všetko na dobré. Nech je vyvýšené Tvoje sväté meno, lebo Ty si večný Boh a kraľuješ nad všetkým! Amen