Ver a nepochybuj!

18.10.2019 14:56

Ježiš im na to povedal: „Veru, hovorím vám: Ak budete mať vieru a nebudete pochybovať,... dostanete všetko, o čo budete s vierou prosiť v modlitbe" (Matúš 21, 21-22).

 

Americký kazateľ David Wilkerson zo svojho detstva spomínal túto skúsenosť: Jeho otec bol veľmi ťažko chorý. Lekár sa už vzdával nádeje na záchranu. Dával mu už iba dve hodiny života. Mladého Davida nechceli už ani pripustiť k otcovi. Ale sám otec si želal, aby ho priviedli. Píše o tom: - Prešiel som okolo udivených starších hore do otcovej izby. Otec prosil dr. Browna, aby chvíľu počkal v predizbe. Potom matka na otcovu žiadosť našla v Biblii evanjelium podľa sv. Matúša 21. hlavu, 22. verš a čítala: „A dostanete všetko, o čo budete s vierou prosiť v modlitbe.” Bol vzrušený. Nemohli by sme sa takto modliť za otecka?... A tak, kým otec ležal ochabnutý na posteli, matka čítala ten odsek znova a znova. Prečítala ho aspoň desaťkrát. Ja som medzitým vstal, podišiel k otcovej posteli a položil som mu ruky na čelo, hovoriac: „Ježišu, verím tomu, čo si povedal. Uzdrav otecka!” Na to som otvoril dvere a zvolal: „Pán doktor, prosím, poďte ďalej! Ja som sa s vierou modlil, aby sa otecko uzdravil.” Dr. Brown sa pozrel na moju dvanásťročnú vážnosť a súcitne sa usmial, - ale celkom bez viery. Keď sa však sklonil k otcovi, jeho úsmev hneď prešiel do rozpakov, potom do údivu. „Niečo sa stalo”, povedal. Jeho hlas bol taký tichý, že som ho sotva počul. Trasúcimi prstami vzal svoje nástroje a zmeral otcovi tlak. „Keneth”, povedal otcovi. „Ako sa cítiš?” „Ako keby do mňa vstúpila nová sila.” „Keneth”, povedal doktor, - „práve som uvidel zázrak.”

 Otec mohol hneď vstať z postele a ja som bol zbavený všetkých pochybností o sile modlitby. A tak sa naplnili Ježišove slová: „Veru, hovorím vám: Ak budete mať vieru a nebudete pochybovať,... dostanete všetko, o čo budete s vierou prosiť v modlitbe" (Matúš 21, 21-22).

 

Drahý Bože, ďakujeme Ti za nebeský dar viery, s ktorou môžeme očakávať všetko, za čo sa budeme modliť a prosiť. Ty si  pevnosťou tých, ktorí v Teba dúfajú a si vždy verný svojim prísľubom. Nauč nás deň čo deň spoliehať sa na Teba. O to Ťa prosíme Otec, v mene Tvojho Syna, nášho Pána Ježiša Krista. Amen.