Kto sa neobráti, nevojde do nebeského kráľovstva

11.02.2019 13:30

 „Veru, hovorím vám: Ak sa neobrátite a nebudete ako deti, nevojdete do nebeského kráľovstva.“  (Matúš 18,3)

 

Každý z nás potrebuje obrátenie. Viera sa prejavuje v obrátení, ktoré je zmenou života. Podnietení vierou, ktorá nám dáva istotu pre naše víťazstvo nad svetom, zriekame sa každého druhu hriechu, modlárstva a meradiel tohto sveta, aby sme sa úplne podrobili moci evanjelia, ktoré je Božou silou pre všetkých, čo veria. Pri obrátení prijímame Vykupiteľa a ohlasujeme Pána. Vymieňame svoj život s Ježišovým životom. Obraciame chrbát hriechu, ale predovšetkým obraciame tvár k Bohu a obetujeme Mu svoje srdce. 

Obrátenie sa neobmedzuje na premenu v morálnom zmysle. Ono je pretvorením. Pretvorením preto, lebo sa neuskutočňuje našimi silami ani našimi rozhodnutiami, ale silou viery, ktorá nás privádza k tomu, aby sme odovzdali svoju hriešnu bytosť Ježišovi a stali sa účastnými na živote Božieho Syna. On začína skrze nás milovať, slúžiť a pôsobiť. Odovzdávame Mu svoju slabosti a zriekame sa každého druhu vzbury, ktorá nás oddeľuje od Boha. Viera a obrátenie sa musia prejavovať v živote, inak nie sú pravé.

 

Vďaka Ti, Pane Ježišu, že si prišiel na tento svet, nie aby si nás súdil pre naše hriechy, ale aby si nás spasil. Neprišiel si hľadať zdravých, ale chorých, a zanechal si deväťdesiatdeväť oviec a šiel si hľadať mňa, hriešnika, ktorý som žil stratený a bez nádeje. Obetoval si svoj život za mňa, zaplatiac tak cenu môjho vykúpenia. Nielenže si dal svoj život za mňa, ale dokonca namiesto mňa, lebo som si pre svoje hriechy zaslúžil smrť. Ty si svojím životom zaplatil za môj hriech a Boh, bohatý na lásku a milosrdenstvo, mi v tom čase odpustil. Svojím zmŕtvychvstaním si premohol nepremožiteľného nepriateľa, ktorým je smrť, a rozšliapal si hlavu nepriateľa, ktorý nám prekáža žiť ako Božím deťom. Svojím krížom si ma vyviedol z tmy na Tvoje obdivuhodné svetlo. Teraz patrím Tebe, lebo si ma vykúpil cenou predrahej krvi. Už nie som otrokom hriechu ani sluhom Satana, ale som členom Tvojej rodiny. Pane Ježišu, teraz viem, že skrze Teba som dedičom všetkého požehnania. Amen