Viera, ktorá premáha svet

14.10.2019 11:06

A tým víťazstvom, ktoré premohlo svet, je naša viera. Kto iný premáha svet, ak nie ten, kto verí, že Ježiš je Boží Syn? (1 Jánov 5, 4-5)

 

Keď do tvojho života vstúpia negatívne okolnosti, je dôležité vedieť, že Bohu, ktorý zostava verný aj uprostred ťažkosti, môžeš úplne dôverovať.  „... na svete máte súženie, ale dúfajte, ja som premohol svet!“ (Ján 16, 33)

Vo viere si už víťazom, ale veriť znamená, že máš byť chudobný v duchu, aby si mal detskú vieru, aby si v Bohu a s Bohom mal dôveru, že bojuje za teba. Zlý ťa pobáda, aby si sa spoliehal na svoj vlastný úsudok a odhad, lebo pozná našu snahu pýšiť sa, byť egoistickí, veriť sebe, byť nezávislí a netrpezliví. A tak často stratíme cestu, ktorou nás Boh zachraňuje z pokušenia.

Veríš, že Ježiš, ktorý zomrel na dreve kríža je pravý Boh? Zasľúbený Mesiáš? Veríš, že len z Jeho milosti žiješ, hýbeš sa a trváš? Miluješ Ho celou svojou bytosťou a miluješ aj svojich blížnych? Slúžiš Bohu v pokore a poslušnosti? Tak, potom máš vo svojom srdci dobrý kľúč, ktorý ti otvára cestu k víťazstvu.

Ježiš porazil na kríži satana a veci, ktoré pochádzajú od neho – hriech, smrť, choroby, rôzne neduhy, depresie, smútok...Nie, žeby tieto veci prestali existovať, ale s Ježišom môžeš nad tým všetkým zvíťaziť. Žiť s Kristom je žiť vo svetle pod vládou víťaza. Je to útek od hriechu do náručia Ježiša, spása v očisťujúcej moci krvi Baránkovej, uzdravenie v Ježišových ranách, oslobodenie od závislostí a trápenia v moci mena Ježiš  a Ducha Svätého. A tak ďakujme Bohu, ktorý nám dáva víťazstvo skrze nášho Pána Ježiša Krista!“ (1.Korinťanom 15, 57)

 

Drahý Bože, neviem si predstaviť život bez Teba. Ďakujem, že si ma pozval na cestu nasledovania. Tvoja vernosť ma drží a nesie. Učiň, aby som videl, že Ty si ma povolal a vyvolil. Pomôž mi kráčať po úzkej ceste a priveď ma do bezpečného prístavu  a večného odpočinku v Tvojom kráľovstve, ktoré si nám pripravil vo svojom Synovi Ježišovi Kristovi. Amen