Všetko má svoj čas

21.03.2019 09:51

„Všetko má určenú chvíľu a každá záležitosť pod nebom má vhodný čas" (Kazateľ 3,1).

 

Akú úlohu zohráva čas v živote človeka? Ľudia prechádzajú rôznymi obdobiami života. Jeden sa rodí, druhý umiera. Jedni stávajú, inde sa búra. Vo vojne sa zabíja, lekári liečia... (Kazateľ 3,1-11). Autor knihy Kazateľ tvrdí, že času nevládneme my, ale čas vládne nám. Ak zo života eliminujeme Boha,  ak odmietame Stvoriteľa, vieru, spasenie a večný život, potom je toto tvrdenie pravdivé. Vytratí sa všetko, čo presahuje okamžik smrti, lebo v momente, keď naposledy zavriem oči, sa všetko skončí a pominie.

Možno niekto povie, ale veď po mne zostane rodina, dom, slávny vynález alebo odtlačok mojej ruky na chodníku slávy...Nech už po mne zostane čokoľvek, pre mňa to už nebude mať žiadny význam. Narodil som sa predsa, aby som zomrel.

Bez ohľadu na životné obdobie v ktorom sa nachádzaš, vzdávaj Bohu vďaky za Jeho dobrotu, pomoc a spoločenstvo.

 

Bože, pri stvorení si ustanovil poriadok, ktorý riadi množstvo vecí. Ďakujem za prísľub Tvojej starostlivosti počas každého obdobia môjho života. Máš so mnou dobré úmysly. Pomôž mi využívať čas, ktorý si mi predurčil spôsobom, aký prehlbuje dôveru v Teba. Ďakujem, že môžem veriť, že smrť nie je moja konečná zastávka. Amen