Všimnú si, keď bude tvoje miesto prázdne?

04.09.2021 19:38

„Tvoju neúčasť si všimnú, lebo tvoje miesto bude prázdne.“ (1. Samuelova  20, 17-18)

Syn známeho misionára stál pri hrobe svojho otca a bez jedinej slzy povedal: „Nechýba ti ten, ktorého si nikdy nemal. Môj otec miloval ľudí na druhej strane sveta, ale nie som si istý, či miloval aj mňa.“

Keď stratíš niekoho blízkeho, vtedy si uvedomíš, že vzťahy sú dôležitejšie ako majetok a ty si v honbe za vecami sveta na to úplne zabudol.  Keď sa dozvieš, že máš len krátky čas na život, si v šoku a snažíš sa prehodnotiť svoje priority. Každú vzácnu chvíľu chceš naplniť slovami, ktoré si nemohol predtým povedať, a vecami, ktoré si predtým zanedbával. Nedovoľ, aby ti tvoje ambície, ctižiadostivosť (alebo aj náboženský zápal!), zabránili preukazovať lásku  tým, ktorí to najviac potrebujú.

Zavolaj, kúp kvety, povedz, „milujem ťa!“ Inými slovami povedané - zaujímaj sa! Tvoji najbližší nepotrebujú tvoje múdre rady, ani kopec peňazí, ale potrebujú tvoju podporu a prejav lásky. Zobuď sa! Hodiny tikajú a dni plynú. Áno, musíš splniť svoje Božie poslanie v živote, ale nie na úkor ľudí, na ktorých ti záleží. Urob si chvíľku a porozmýšľaj nad slovami: „Jonatán prísahou opätovne uistil Dávida o svojej láske..  tvoju neúčasť si všimnú, lebo tvoje miesto bude prázdne.“ (1. Samuelova  20, 17-18)

„Veď čo osoží človeku, keby aj celý svet získal, ale premárni svoj život?“ (Marek 8, 36)

Milostivý Bože, Tvoja láska je osobný dar pre každého z nás. Ďakujem Ti za Tvoju lásku. Pomôž mi dôverovať Ti a nasledovať Tvoje svetlo a lásku, aby som ju mohol rozdávať tým, ktorých si mi poslal do života. Prosím, požehnaj mojich najbližších, ktorých milujem. Amen.