Zdravý úsudok

23.02.2020 21:24

„Lebo kto nájde mňa, ten nájde život a dosiahne milosť od Pána.“ (Príslovia 8,35)

 

V jednej dielni hovorili zamestnanci o náboženstve a zvlášť sa zamerali na kresťanstvo, ktoré vraj ohlupuje ľudí, pretože potlačuje ich rozum a oni potom strácajú zdravý úsudok.

Jeden ich kolega len ticho počúval, ale potom, keď nastala kratšia prestávka, si vzal slovo a prehovoril: „Áno, skutočne, kto si začne s kresťanstvom, stráca veľa!“ Všetci sa na neho prekvapene pozreli, a on pokračoval: „Ja som mal veľmi rád pálenku, a tu som skrze Krista stratil! Skrze Neho som stratil aj roztrhaný kabát a ošúchaný klobúk! Skrze Ježiša som tiež stratil svoje hriechy a svoju hanbu! Skrze Neho som stratil aj svoje svedomie! A tiež peklo doma, pretože pred tým to bolo peklo. Tak veľa som toho skrze Krista stratil! Aj vy, kamaráti, môžete niečo stratiť a môžete byť mnohých trápení celkom zbavení a to skrze pokánie a vieru v Ježiša Krista!“

Možno patríš aj ty do skupiny tých, ktorí si myslia, že kresťanstvo ohlupuje ľudí. Možno si tiež otrokom rôznych svojich hriechov a neduhov. Vlastné svedomie ti hovorí, čo nie je v tvojom živote v poriadku a ty nepoznáš riešenie ako s tým urobiť koniec. Sám to nikdy nedokážeš a tak poď k Ježišovi! Zlož pod Jeho kríž všetky svoje hriechy aj starosti a On ťa od nich oslobodí a ty budeš môcť na sebe zakúsiť pravdivosť slov: „Až keď vás Syn vyslobodí, budete naozaj slobodní.“ (Ján 8,36)

Na začiatku zmeny správania stojí Ježiš, ktorý mení naše srdce. Viera v Krista nie je skok do tmy, ale krok ku svetlu.

 

Drahý Bože, uviazol som v prachu, oživ ma podľa svojho slova. Tebe som vyjavil svoje cesty a Ty si ma vypočul; pouč ma o svojich prikázaniach. Odvráť ma od cesty lži a milostivo mi daj svoj zákon. Amen